در حاشیه هیات دولت؛

وزیر بهداشت: افراد بالای ۱۳ سال واکسن یادآوری را تزریق کنند

1401/04/15 - 13:22 - کد خبر: 67778
بهرام عین اللهی

نصر: وزیر بهداشت و درمان گفت: ما از واکسیناسیون به عنوان «یادآوری» نام می‌بریم و توصیه ما به مردم که خیلی به ما کمک کردند این است که افراد بالای ۱۳ سال واکسن یادآوری را تزریق کنند.

به گزارش نصر، بهرام عین الهی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات با خبرنگاران گفت: این هفته در وزارت بهداشت یکسری بازدیدها و افتتاح ها داشتیم. در بیمارستان سیدالشهدای اصفهان پروژه های متعددی در راستای درمان بیماران سرطانی افتتاح کردیم. 
وزیر بهداشت ادامه داد: دستگاه جدیدی برای انهدام تومور تهیه کردیم و این دستگاه نقطه ای عمل می کنند و فقط خود تومور را از بین می برد.در اقلید نیز طرح خوبی را در کلینیک امام جعفر صادق ایجاد کردیم. یکی از مشکلات در کشور این‌است که سرطان سینه در خانم ها دیر تشخیص داده می شود و در آنجا دستگاه پیشرفته ماموگرافی افتتاح شده است.
عین اللهی به نکته که در ایرانشهر مشکلات درمانی وجود دارد گفت که بیمارستان مادر و کودک در آنجا آماده افتتاح است. در چابهار هم بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی در حال احداث و بهره برداری است.
وزیر بهداشت درباره اینکه واکسیناسیون ایمنی دایمی نمی دهد و بعد از مدتی ایمنی کاهش می یابد گفت که اخیرا تغییراتی در امیکرون ایجاد شده و جهش با سرعت بیشتری دارد که می تواند بیماری زایی ایجاد کند. ما از واکسیناسیون به عنوان «یاداوری» نام می بریم و توصیه ما به مردم که خیلی به ما کمک کردند این است که افراد بالای ۱۳ سال واکسن یادآوری را تزریق کنند. ما بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس، ایام محرم را داریم که ممکن است ویروس را منتقل کنند و افزایش دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار