مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

سیاستگذاران فرهنگی توجه ویژه‌ای به سرمایه‌های اجتماعی داشته باشند

1401/04/15 - 12:15 - کد خبر: 67757
سید قاسم ناظمی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: سیاستگذاران فرهنگی باید توجه ویژه‌ای به سرمایه‌های اجتماعی داشته باشند.

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی شامگاه سه شنبه در آئین بزرگداشت دکتر احمد صبوراردوبادی گفت: تجلیل از یک قرن تلاش در حوزه فکر و فرهنگ و اندیشه، اتفاق مبارکی است که می‌تواند زمینه آشنایی نسل جوان جامعه با بزرگان و فرهیختگان را فراهم نماید.
وی افزود: سیاستگذاران فرهنگی باید توجه ویژه‌ای به سرمایه‌های اجتماعی داشته باشند و با الگوسازی و معرفی چهره‌های برجسته فرهنگی، دینی و علمی فرصت آشنایی با این بزرگان را برای نسل جوان فراهم نمایند.
ناظمی گفت: پیشینه تبریز و آذربایجان در تولید فکر و اندیشه و ادبیات بر کسی پوشیده نیست و این امر رسالت متولیان فرهنگی را سنگین‌تر می‌کند تا اهتمام بیشتری برای معرفی فرهیختگان این خطه فضیلت‌خیز داشته باشند.
وی تاکید کرد: در عصر حاضر با توجه به ظهور ابزارهای جدید ارتباطی، اندکی میان نسل جوان با کتاب فاصله ایجاد شده و وظیفه ماست تا این امکان را فراهم کنیم که جوان امروز با این حوزه از نزدیک آشنا شده و با کسانی که راه بلد هستند و عمر خود را برای تولید فکر و اندیشه صرف کرده‌اند هم نفس و هم کلام شده و از این ذخایر عظیم بهره‌مند گردند.
وی برگزاری چندین آئین بزرگداشت و تجلیل از مقام علمی، ادبی و فرهنگی بزرگان استان را از رویکردهای این اداره کل در سال جاری عنوان و اظهار امیدواری کرد تا آثار این بزرگان وارد چرخه فرهنگ شده و همه از برکات آن بهره مند گردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: امیدواریم برگزاری برنامه‌های تجلیل و تکریم بزرگان فضل و فرهنگ، منجر به تکرار چنین شخصیت‌های برجسته‌ای در تاریخ این دیار شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار