مدیر کل راه‌آهن شمال غرب:

۱۲۸ میلیون تن کیلومتر بار خالص جابجا شد

1401/04/14 - 17:20 - کد خبر: 67705
ریل قطار

نصر: مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: تن کیلومتر بار خالص جابجاشده در سه ماهه نخست سالجاری از این منطقه ریلی شمالغرب به رشد ۵۴ درصدی رسید.

به گزارش نصر، منوچهر صفری روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: ۱۲۸ میلیون تن کیلومتر بار خالص در سه ماهه نخست سالجاری از راه آهن منطقه شمالغرب جابجا شده است.
وی یادآوری کرد: این میزان بار جابجا شده در مدت مشابه سال قبل ۸۳ میلیون تن کیلومتر بار خالص بود.
مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور از رشد ۴۶ درصدی تن کیلومتر بارناخالص حمل شده خبرداد و گفت: طی سه ماهه گذشته از سالجاری بار ناخالص حمل شده ۲۴۸ میلیون تن کیلومتر ثبت شد.
صفری اظهار داشت: در مدت بیان شده ۱۶۰ میلیون تن بارگیری انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد یافته است.
وی ادامه داد:  این ارقام در سه ماهه نخست سال گذشته ۱۶۹ میلیون تن کیلومتر بار ناخالص و ۱۴۵ میلیون تن کیلومتر بارگیری انجام شده بود.
مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: درسه ماهه گذشته از سالجاری از این منطقه ریلی، کنسانتره سنگ آهن،‌ غلات و نهادهای دامی، خاک سنگ روی، شمش روی و آهن، گندله، خمیر کاغذ، گوگرد و جابجا شده است.
به گزارش ایرنا، تخلیه بار در ایستگاه باز بین المللی بناب با کد ۰۷۱۰ فعال است و این ایستگاه در شبکه (UIC) شناخته شده است.
ایستگاه باز بین المللی بار بناب یک ایستگاه بعد از سلطانیه قرار دارد، ۲ ایستگاه باری دیگر نیز در راه آهن منطقه شمالغرب کشور و در استان‌های قزوین و مراغه فعال است و در این ایستگاه‌ها ترانزیت خارجی، حمل و بارگیری می شود.
ایستگاه باز بین المللی بناب، مبدا و مقصد بار ترانزیت در سطح شبکه های راه آهن‌های دنیا (UIC) شده است.
شبکه‌های راه آهن عضو اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها می توانند از این ایستگاه به عنوان مبداء و مقصد کالا استفاده کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار