مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی سهند تبریز:

بررسی مبانی هوش مصنوعی، موضوع اصلی نشست سراسری نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها است

1401/04/14 - 15:58 - کد خبر: 67685
هوش مصنوعی

نصر: مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی سهند گفت: بررسی مبانی هوش مصنوعی در ابعاد مهندسی، علوم زیستی، شناختی و مبانی علوم انسانی از موضوعات اصلی نشست سراسری نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام رحیم شاهدی روز سه‌شنبه، ۱۴ تیرماه، در افتتاحیه نشست سراسری نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها اظهار کرد: امروز اولین جلسه از سلسله نشست‌ها و جلسات تخصصی کارگروه علمی و فلسفه دین و کلام جدید دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی سهند برگزار شد.
وی ادامه داد: رسالت دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و عوامل و مسئولین نهاد در جهت پیگیری مطالبات منویات رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که مسئولین دفاتر نهاد به لحاظ نیاز داشتن به تسلط و به روز بودن در موضوعات علمی و تخصصی در این جلسات حضور دارند.
وی افزود: این جلسه باحضور اساتید توانمند کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی سهند برگزار شده و دو موضوع لیبرال دموکراسی و بررسی و نقد آن و بررسی مبانی بنیادی هوش مصنوعی بررسی می‌شود که از مسائل مهم جامعه علمی در تراز جهانی است و موضوع جدیدی است که در دنیا رواج یافته و در کشور ما هم کارهای خوبی شروع شده و دفاتر نهاد هم باید آشنایی لازم را داشته باشند.
حجت‌الاسلام شاهدی خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی ابعاد مختلفی دارد و در هر فنی و موضوعات و ابعاد مهندسی، علوم زیستی، شناختی و مبانی علوم انسانی هم نقش چشمگیری دارد که بررسی شده و مبانی بنیادی آن ارائه خواهد شد.
وی در پایان یادآور شد: مسئولین دفاتر در سلسله کارگروه‌های مختلفی عضویت دارند و عزیزان فعال و مسئولین دفاتر نهاد در این کارگروه‌ها ثبت نام کرده‌اند و هر مسئول برای اعضای گروه خود نشستی را برگزار می‌کند و اکنون ۴۰ نفر از مسئولین دفاتر نهاد دانشگاه‌های علوم پزشکی، وزارت علوم و دانشگاه‌های آزاد در این جلسه هستند.

ارتباط تنگاتنگی میان نهاد رهبری و ریاست دانشگاه صنعتی سهند وجود دارد 
اسماعیل فاتحی فر، رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز اظهار کرد: باتوجه به اینکه نشست سراسری نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در دانشگاه صنعتی سهند برگزار می‌شود، تلاش خواهیم کرد تا برنامه‌های نهاد به خوبی پیش روند.
وی ادامه داد: نقطه قوت دانشگاه صنعتی سهند، ارتباط تنگاتنگ دفتر نهاد رهبری و ریاست دانشگاه بوده که سبب پیشرفت کارهای فرهنگی شده است و تعامل میان این نهادها، در  دانشگاه فضایی مناسبی را ایجاد کرده و اثرات موثری هم داشته است که با این درایت معاونت فرهنگی و رئیس دفتر نهاد می‌توان کارهای فرهنگی را به خوبی پیش برد.
وی افزود: امسال بودجه‌ی فرهنگ دانشگاه‌ها هم تقویت شده است و ما نیاز مبرم به فعالیت‌های فرهنگی داریم که با  همفکری می‌توان کارهای موثری را انجام داد چراکه یکی از نیازهای کشور، وارد شدن دفاتر نهاد به حل مسائل دانشجویان است.
فاتحی فر خاطرنشان کرد: در بحث علوم جدید و مباحث جدید علمی، با موضوعات مختلفی در دانشگاه‌ها با موضوعات مختلفی برخورد می‌کنیم که سوالات دانشجویان در مورد موضوعات مختلفی بوده و شبهه‌هایی را هم ایجاد کرده است که نمی‌توان به راحتی هم پاسخ داد و به افراد متخصصی نیاز دارد تا با منطق پاسخ دهند.
وی یادآور شد: این دوره به افزایش دانش افزایی در مسئولین نهادها و یاد گرفتن آنها کمک می‌کند و مباحث بین رشته‌ای هم وجود دارد که باید یاد گرفت؛ امیدوارم استفاده مناسبی از این جلسات داشته باشید و با آرامش در جلسات شرکت داشته کنید. 
به گزارش ایسنا، نشست سراسری نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی سهند از روز سه‌شنبه، ۱۴ تیر ماه الی جمعه ۱۷ تیرماه در تبریز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار