در دهمین جشنواره گل محمدی اسکو مطرح شد:

از سرمایه گذاری در فرآوری گل محمدی حمایت می کنیم / اسکو قطب تولید گل محمدی کشور

1401/04/14 - 11:34 - کد خبر: 67633
عکس

نصر: دهمین جشنواره برداشت محصول گل محمدی در روستای عنصرود شهرستان اسکو با حضور خیل کثیری از هموطنان از سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش نصر، در این جشنواره که در روستای عنصرود از توابع شهرستان اسکو برگزار شد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاشهای دست اندرکاران برگزاری این جشنواره ، ارتقای زیرساختهای گردشگری منطقه را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: منطقه اسکو و آذربایجان پتانسیل های بسیار مناسبی برای صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پاک و ارز آور دارد و برگزاری این جشنواره باعث معرفی این ظرفیتها در سطح ملی و بین المللی خواهد شد.
تراب محمدی با اشاره به سرعت رشد اقتصاد دیجیتال و تاثیر تکنولوژی های روز در صنایع مختلف از جمله صنعت گردشگری افزود: ابزارهای لازم برای جذب گردشگر از جمله آب و هوای بسیار مطلوب به ویژه در فصل تابستان، محصولات ناب گیاهی و دامی و نیز مناظر طبیعی بکر در منطقه آذربایجان فراهم است و تنها معرفی و شناساندن این ظرفیتها می تواند خیل کثیری از گردشگران داخلی و خارجی را برای سفر به این مناطق ترغیب کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در این جشنواره که با مشارکت خیل کثیری از هموطنانمان از جای جای ایران برگزار می شد، ایجاد بازارچه های هفتگی و ماهانه محلی جهت توانمندسازی اهالی بومی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و ادامه داد: محصولات شهرستان اسکو به عنوان شهر ملی تولید محصولات باتیک در فروشگاههای تمام دنیا ارائه می شود و روستای منحصر به فرد کندوان که تنها یک نمونه از آن در دنیا وجود دارد، باید با حذف تغییرات انسانی در این روستا به ثبت جهانی برسد.
وی در پایان با اذعان به اینکه ورود هر گردشگر خارجی به کشور باعث ایجاد هفت شغل می شود گفت: ظرفیتهای بالقوه آبهای معدنی منطقه اسکو باید با جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه  بالفعل شود.
همچنین حسین فیروزی فرماندار شهرستان اسکو افزایش ضریب نفوذ دانش در تولید و فراوری را از اهداف این جشنواره دانسته و گفت: با توجه به کمبود یا نبود تکنولوژی های روز فراوری گل محمدی در منطقه و لزوم برندسازی محصولات تولید شده، آماده حمایت از سرمایه گذاران در تمامی حوزه ها به ویژه فرآوری گل محمدی هستیم و این آمادگی را داریم تا با واگذاری زمین و تسهیلات از سرمایه گذاران محترم حمایت کنیم.
گفتنی است شهرستان اسکو رتبه اول تولید گل محمدی در استان آذربایجان شرقی را دارا بوده و استان آذربایجان شرقی با نزدیک به یک هزار و پانصد هکتار اراضی زیر کشت این محصول رتبه پنجم کشور در تولید محصول گل محمدی را دارد. عمده محصولات فراوری شده این حوزه به صورت گلاب و اسانس و نیز بسته بندی گیاهان دارویی به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه و روسیه صادر می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار