رئیس ستاد دیه استان:

آزادی ۱۱۰ زندانی جرائم غیر عمد در آذربایجان شرقی

1401/04/13 - 21:25 - کد خبر: 67599
عکس

نصر: مدیر کل ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: ۱۱۰ زندانی جرائم مالی و غیرعمد در سال جاری با هزینه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در استان آزاد شدند.

به گزارش نصر، رسول تقی پور، مدیر کل ستاد دیه استان، در گفتگو با نصر در خصوص ماهیت این ستاد گفت: ستاد دیه استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۷۸ تاسیس شد و هدف این ستاد کمک به زندانیان مالی و جرائم غیرعمد جهت آزادی می باشد و این ستاد زیر مجموعه اداره کل زندان ها، دادگستری و ستاد دیه کشور فعالیت می کند که علاوه بر بودجه تسهیلاتی که در اختیار ستاد قرار می گیرد، اکثر هزینه های آزاد سازی زندانیان با مشارکت های مردمی جمع آوری می شود.
وی در خصوص شرایط آزادی زندانیان افزود: زندانیانی که توسط ستاد دیه استان آزاد می شوند، محکومین مالی و غیر عمد هستند که اکثر آنها بر اثر مطالبه چک، سفته، مهریه و نفقه محکوم به زندان شده اند که در اکثر پرونده های مهریه به آن ها وام تعلق می گیرد. البته زندانیانی که گرفتار دیه جرائم غیر عمد شده اند هم توسط ستاد دیه حمایت شده و مبلغ آزادی آنها جمع آوری می شود.
تقی پور در خصوص تعداد زندانیان آزاد شده در یک سال اخیر خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شده اند که برای آزادی این افراد مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. در سال گذشته نیز ۵۵۲ نفر آزاد شده اند که که مبلغ ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صرف آزادی زندانیان غیر عمد در سال ۱۴۰۰ شد.
مدیر کل ستاد دیه استان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ رکورد آزادسازی زندانیان در استان شکسته شد، خاطر نشان کرد: با توجه به میزان جمع آوری کمک های خیران و آزاد سازی محکومین مالی نسبت به جمعیت زندانیان، ستاد دیه استان توانست رتبه دوم کشور را کسب کند که نشان از مشارکت بالای خیران و مردم در آزاد سازی زندانیان دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار