ترکمانه در اختتامیه همایش مجریان اشتغال‌زایی:

حمایت بنیاد برکت از ۲۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان/تمرکز بر صدور محصولات کارآفرینان به بازارهای خارجی

1401/04/13 - 19:12 - کد خبر: 67593
دانش بنیان

نصر: مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام امسال از دو هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

به گزارش نصر، محمد ترکمانه روز دوشنبه در مراسم اختتامیه پنجمین همایش مجریان اشتغال‌زایی بنیاد برکت گفت: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: دستورالعمل حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان آماده شده و امسال دو هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان تحت پوشش اقدامات حمایتی ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت قرار می‌گیرند.
مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: با لحاظ این موضوع که ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت دارند حمایت از دو هزار و ۵۰۰ شرکت از این تعداد می‌تواند منجر به تحولات بزرگی در کشور به‌خصوص در حوزه اشتغال‌زایی شود.
وی ادامه داد: جلسات کمیته‌های دانش‌بنیان بنیاد برکت با پارک‌های فناوری در استان‌های مختلف در حال برگزاری است تا شرکت‌های دانش‌بنیانی که آمادگی راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی را دارند شناسایی و حمایت شوند.
مدیرعامل بنیاد برکت در عین حال متذکر شد: باید در انتخاب شرکت‌های دانش‌بنیان و اختصاص بودجه به طرح‌های پیشنهادی دقت کافی شود.  
ترکمانه تمرکز بر روی زنجیره ارزش را از دیگر اولویت‌های بنیاد برکت در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: اگر در یک منطقه محروم وارد می‌شویم باید به دنبال اشتغال پایدار و کسب‌وکار مستمر باشیم تا در نهایت منجر به ثروت‌آفرینی در آن منطقه شود.
مدیرعامل بنیاد برکت افزود: زنجیره ارزش افزوده با توجه به پتانسیل‌ها و استعدادهای هر منطقه باید در عرض یک تا دو سال در آن منطقه شکل بگیرد.
وی بر لزوم برنامه‌ریزی بر روی مارکتینگ تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت صادراتی بنیاد به ثبت رسیده و فعالیت خود را با تمرکز بر صدور محصولات کارآفرینان بنیاد به بازارهای خارجی آغاز کرده است.
ترکمانه با اشاره به برنامه‌های اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: با توجه به قولی که در شورای عالی اشتغال به رئیس جمهور برای ایجاد ۳۰۰ هزار شغل داده‌ایم باید آماده یک کار بزرگ و جهادی باشیم.
وی ادامه داد: آیین‌نامه تبصره ۱۶ بودجه سال ۱۴۰۱ به زودی از طرف دولت ابلاغ می‌شود و منابع خوبی را برای ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار در مناطق محروم و روستایی در اختیار بنیاد برکت قرار می‌دهد.
همچنان شاهد خالی شدن روستاها هستیم
معاون توسعه روستایی و مناطق ریاست جمهوری هم در این همایش بر لزوم نگاه کلان‌تر به موضوع محرومیت در روستاها تاکید کرد و گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی اقدامات بسیار موثری در بخش‌های زیرساختی از جمله شبکه آبرسانی، راه‌سازی و توزیع شبکه برق در روستاها انجام شده است و ۷۴ سازمان و نهاد در این مناطق مشغول فعالیت هستند.
امیرحسین مدنی یادآور شد: با وجود این اقدامات همچنان شاهد خالی شدن روستاها از مردم هستیم و به‌خصوص جمعیت جوانی در این مناطق نداریم.
وی با تاکید بر فعال کردن ظرفیت‌های مردمی در روستاها خاطرنشان کرد: تنها مجموعه‌ای که در حوزه اقتصاد روستا، توانمندسازی مردم، محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در روستاهای کشور به شکل واقعی و عملی فعالیت می‌کند بنیاد برکت است.
مدنی تصریح کرد: دغدغه مردم در روستاها اشتغال است و باید بر روی این مساله، تمرکز ویژه داشت.
انتهای پیام/

پژوهشیار