در نشست خبری مدير عامل نمايشگاه بين المللي تبریز مطرح شد:

ماهوتی: تنگ نظری ها در تبریز معضل نیست، مرض است

1401/04/13 - 15:30 - کد خبر: 67557
عکس

نصر: مدير عامل نمايشگاه بين المللي تبریز گفت: بجای اینکه از نمایشگاه حمایت کنند می‌خواهند این محل را خلع ید کرده و تبریز را بدون نمایشگاه کنند، برخی تنگ نظری ها نمی‌خواهند تبریز پیشرفت کرده و ایران را فقط در تهران می‌بینند، چشم تنگی ها در تبریز زیاد است این معضل نیست مرض است. 

به گزارش نصر، "حبیب ماهوتی" در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به گزارش عملکرد این نمایشگاه پرداخت و گفت: نمایشگاه بین المللی تبریز اگر به جایی رسیده است که  بواسطه معرفی و شناساندن اصحاب رسانه بوده است و در سایه تلاش اصحاب رسانه اکنون می‌توانیم بگوییم که این نمایشگاه در سطح کشور برند است.
وی ادامه داد: در گذشته بعد از نمایشگاه تهران، نمایشگاه تبریز دومین رتبه نمایشگاهی ایران بود.
ماهوتی به تاریخچه نمایشگاه پرداخت و گفت: نمایشگاه بین‌المللی از سال 68 ثبت شده و تاکنون فعالیت دارد، نمايشگاه تبریز از نظر وزنی به اعتراف نمایشگاه تهران اول و جلوتر از آن نمایشگاه است. 
مدير عامل نمايشگاه بين المللي تبریز ادامه داد: مقام اول نمایشگاه های بین المللی ایران را در بین 32 نمایشگاه را کسب کرده و رتبه اول را آورده ایم. 
وی اضافه کرد: هر سال بیش از 60 نمایشگاه برگزار می‌شود، بجز دو سال کرونایی هیچ کدام از نمایشگاه های ما تعطیل نشده است، در دو سال اخیر مجبور به تعطیلی بودیم. 
ماهوتی با اشاره به آمار نمایشگاه های سال جاری گفت: در سال جاری 64 نمایشگاه داریم که خوشبختانه هر کدام در زمان خود و با استقبال چندین برابری برگزار می شود. 
مدير عامل نمايشگاه بين المللي تبریز افزود: در این نمایشگاه نحوه ایجاد یک کارخانه، تولید و عرضه محصولات در چشم بازدید کنندگان قرار می‌گیرد، نقش مهم صادرکنندگان و تولیدی ها در نمایشگاه ها مهم است. 
وی تاکید کرد: همیشه به آمار تولید و صادرات استان توجه می کنم، اینکه آمار رو به پیشرفت است تاثیر برگزاری نمایشگاه ها است.


 
ماهوتی ادامه داد: در نظر داریم تغییراتی در جهت بهتر شدن سالن های نمایشگاه در روز های آتی انجام دهیم.  
مدير عامل نمايشگاه بين المللي تبریز با اشاره به وجود تحریم ها، اضافه کرد: بدلیل تحريم ها نمی‌توانیم نمایشگاه های خارجی برگزار کنیم، در نظر داشتیم در باکو یک نمایشگاه تخصصی برق، ساختمان و... برگزار کنیم که متاسفانه بعد از 4 بار تمدید هنوز موفق نشده ایم. 
وی ادامه داد: از هفته گذشته متاسفانه بدلیل مشکلاتی از سوی دولت محترم باز نتوانسته ایم در نمایشگاه خارجی حضور داشته باشیم.
ماهوتی خبر داد: نمایشگاه کشاورزی، شیلات، جواهرات از نمایشگاه هایی است که از فردا سه شنبه 14 تیر آغاز به کار خواهند کرد. 
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تبریز با اشاره به مشکلات موجود، گفت: مشکلاتی در نمایشگاه داریم که آنها را بصورت قانونی جلو می‌بریم، دیروز شهرداری در اقدامی تابلو اصلی نمایشگاه را برداشت، علاوه بر شهرداری با دیگر نهاد ها نیز مشکلاتی داریم. 
وی ادامه داد: اداره کردن چنین جایی به راحتی اتفاق نمی‌افتد، هیچ گونه هزینه اضافی بر گردن دولت نیست، اینجا بدون نفع شخصی اداره می شود. 
مدير عامل نمايشگاه بين المللي تبریز با گلایه از برخی نهاد های معترض گفت: متاسفانه اجازه نمی‌دهند بتوانیم آسفالت و زیر ساخت های نمایشگاه ها را حل کنیم و با سنگ اندازی ها مانع هر روز بهتر شدن آن می‌شوند. 
وی در ادامه مشکلات نمایشگاه گفت: طی یک حکمی 5 و نیم میلیارد به نفع اداره جهاد کشاورزی محکوم شدیم، این بر حسب جریانات قبلی که 13 روز بدهکار بودیم به نفع آنها صادر شده است. 


 
ماهوتی تصریح کرد: احساس می کنم برخورد های شخصی و سلایق شخصی باعث این مشکلات بوده است. 
مدير عامل نمايشگاه بين المللي تبریز با اشاره به اینکه چرا وضعیت صادرات مناسبی نداریم گفت: اینکه اکنون می‌گوییم صادرات مناسبی نداریم، چندین بخشنامه برای گمرک می آید، وضعیت نابسامان ارز و همه اینها دست به دست هم می‌دهند و باعث می‌شود که صادرات خوب را شاهد نباشیم. 
وی به ادعای برخی از نهاد ها پرداخت و گفت: مسکن و شهرسازی زمانی که پول خود را تا آخرین ریال از ما گرفته و 16 هکتار را واگذار کرده بود اکنون معترض بوده و این زمین را می‌خواهد! 
ماهوتی ادامه داد: چرا در آن زمانی که پول اراضی را از ما گرفته اند معترض نبوده و اکنون که زمین ها ارزش یافته به دنبال این زمین ها آمده اند. 
مدير عامل نمايشگاه بين المللي تبریز تاکید کرد: اینجا اکنون یکی از برند های تبریز و نقاط مهم شهر است، اگر فردا این زمین ها را بگیرند پس از چه راهی باید مردم به نمایشگاه بیایند؟ چرا دولت به این مسائل فکر نمی‌کند؟ حرف ما این است که چرا این زمین را به ما داده و اکنون تقاضای خلع ید دارید؟ مدارکی داریم که نشان می دهد مسکن و شهرسازی این اراضی را به نمایشگاه واگذار کرده است. 
ماهوتی در ادامه با انتقاد از بروکراسی اداری گفت: در دادگاه معمولا کسانی که شکایت می‌کنند از آنها مدرک می‌خواهند اما در مورد ما قضیه برعکس شده است! ما را متهم می‌بینند و از ما مدرک می‌خواهند! بالای 500 پرونده قضایی داریم که همه آنها مربوط به زمین های این محل است، کسانی که با دست خود سند ششدانگ به ما داده اند اکنون آن را انکار می کنند! اراضی این محل کاربری نمایشگاهی و توسعه نمایشگاه دارد. 
وی افزود: مسکن و شهرسازی، منابع طبیعی، شهرداری، جهاد کشاورزی از معارضان نمایشگاه هستند. 
ماهوتی با اشاره به حذف تابلو نمایشگاه توسط شهرداری تبریز گفت: اینکه امروز شهرداری تابلو نمایشگاه را برمی‌دارد قطعا مطمئن باشد که ما نیز کوتاه نیامده و این موضوع را پیگیر خواهیم بود، شهرداری یک متر هم از این محل زمین ندارد، متاسفانه اکنون نمایشگاه زیر کتک ارگان ها قرار دارد.
مدير عامل نمايشگاه بين المللي تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار نصر با اشاره به تمامی مسئولین استانی گفت: بجای اینکه از نمایشگاه حمایت کنند می‌خواهند این محل را خلع ید کرده و تبریز را بدون نمایشگاه کنند، برخی تنگ نظری ها نمی‌خواهند تبریز پیشرفت کرده و ایران را فقط در تهران می‌بینند، چشم تنگی ها در تبریز زیاد است این معضل نیست مرض است، برخی ها در تبریز سمند سوار می‌شوند و در تهران ماشین مدل بالا. 


 
ماهوتی گفت: باید سمینار رفع تنگ نظری در تبریز بگذاریم، کارگروه رفع تنگ نظری باید در تبریز تشکیل شود، حاضرم هزینه سمیناری که در این حوزه برگزار می‌شود را از جیب شخصی پرداخت کنم و تمامی کارمندان ادارات تبریز در این سمینار شرکت کنند، آب تبریز را هم از میاندوآب آوردیم باز تنگ نظری ها حل نشد!
وی در ادامه با انتقاد از اقدام شهرداری گفت: شهرداری با برداشتن تابلو نمایشگاه چه چیزی برایش عاید می‌شود؟ آیا مشکل با شهرداری است یا برخی کارمندان و پشت پرده ها با نمایشگاه مشکل دارند؛ اگر خلاف بود چرا تا دیروز مشخص نشده بود؟ 
ماهوتی با اشاره به تقویم نمایشگاهی گفت: بجز دی ماه هر ماه نمایشگاه داریم و حتی رمضان را نیز بعد از افطار نمایشگاه داریم. 
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تبریز با اشاره به شرکت نکردن غرفه های خارجی گفت: متاسفانه نبود ثبات اقتصادی باعث شده است تا شرکت های خارجی در نمایشگاه های ما شرکت نکنند. 
ماهوتی به نمایشگاه پربازدید کتاب گفت: نمایشگاه کتاب را امسال نیز در برنامه خود داریم، اما متاسفانه کم لطفی هایی از اداره ارشاد صورت گرفته است؛ در تمامی افتتاح های نمایشگاه کتاب وزیران ارشاد حضور داشته اند به تمامی وزرای ارشاد گفته ام که ایران فقط تهران نیست و نباید ایران را در تهران خلاصه کنند. 
وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب نسبت به نفوس استانی چندین برابر نمایشگاه کتاب تهران است. 
ماهوتی افزود: برای هفته آینده قرار است با آقای ناظمی مدیرکل ارشاد استان جلسه ای در این راستا خواهیم داشت، 7 تا 11 مهر ماه زمان نمايشگاه کتاب است. 
ماهوتی با تاکید بر رسالت اصلی نمایشگاه بین‌المللی تبریز گفت: رسالت ما در نمایشگاه بین المللی تبریز پول درآوردن نیست، تا امروز سهامداران هم ده درصد قانونی را نیز به نمایشگاه برگردانده اند، دولت تاکنون یک ریالی به ما نداده است، ما به دولت کمک کرده و از دولت طلب داریم، به هیچ کدام از سهامداران سودی نداده ایم. 
مدير عامل نمايشگاه بين المللي تبریز با اشاره به نرخ غرفه های نمایشگاه تبریز اظهار داشت: نرخ غرفه ها و خدمات نمایشگاهی ما نسبت به شیراز، اصفهان و... ارزان تر است؛ در سی سال اخیری که نمایشگاه برگزار کرده ایم یک مورد سرقت ثبت نشده است. 
وی در رابطه با تبلیغات گسترده نمایشگاه های تهران گفت: نمایشگاه های تهران نمایشگاه سیاسی و پز دادن است تا یکی از مسئولین آمده و عکس بگیرد و پز بدهد!
انتهای پیام/

پژوهشیار