خبر/

بازگشت 316 میلیون ریال بحساب شهروند بزه دیده

1401/04/13 - 12:47 - کد خبر: 67526
سرهنگ محسن محمودی

نصر: رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از شناسایی و کشف پرونده ای خبر داد که مجرمان سایبری با ارسال پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضائی حساب یکی از شهروندان را خالی کرده بودند.

به گزارش نصر، سرهنگ "محسن محمودی" در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه شکوائیه خود با بیان اینکه پیامکی با عنوان ابلاغ الکترونیک قضائی دریافت کرده و پس از کلیک کردن برروی لینک مشاهده پس از طی مراحل حساب بانکی وی خالی شده است.
وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد شهروند بزه دیده برای اینکه ابلاغیه مورد نظر را مشاهده کند پس از وارد شدن به لینک ارسالی، تمامی اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد کلاهبردار قرار داده که بلافاصله از حساب بانکی وی مبلغ 316 میلیون ریال طی 3 فقره برداشت غیرمجاز صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا به محض دریافت شکوائیه رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که بابررسی های فنی و تخصصی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و پس از هماهنگی با مقام محترم قضائی اقدامات لازم پیرامون موضوع صورت گرفت.
این مقام انتظامی بیان داشت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا استان مبلغ برداشتی به حساب فرد قربانی عودت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.
سرهنگ "محمودی" با اشاره به اینکه جهت مشاهده ابلاغیه قضائی باید از طریق سامانه قوه قضائیه اقدام شود، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان از طریق لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و پیامکی اقدام به  نصب اپلیکیشن‌های جعلی جهت مشاهده ابلاغیه استفاده نکنید چرا که اینگونه اقدامات ترفندی در جهت کلاهبرداری می‌باشند.
وی به مجرمان سایبری هشدار داد و گفت: هر شخصی که بخواهد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از اعتماد شهروندان سوءاستفاده کرده و آنان را مورد بزه قرار دهند پلیس در چهارچوب قانون با این افراد برخورد قاطع خواهد داشت.
رئیس پلیس فتا استان به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : بر روی پیامک ها و لینک های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir  و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره 096380 گزارش نمایند.
انتهای پیام/

پژوهشیار