خبر/

توسعه گردشگری ایران و روسیه/ دومین کمیته فنی برنامه لغو روادید گروهی تشکیل می‌شود

1401/04/13 - 12:48 - کد خبر: 67520
عکس

نصر: در نشست معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تعدادی از مسئولان روسیه با هدف توسعه و رونق گردشگری برگزار شد.

به‌ گزارش نصر، علی‌اصغر شالبافیان به همراه تعدادی از مدیران و کارشناسان معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی با تعدادی از مسئولان روسیه دیدار و درباره راه های توسعه همکاری و رونق گردشگری میان دوکشور گفت‌وگو کرد.
در دیدار یوگنی کوزلوف معاون اول دفتر شهردار و رئیس کمیته گردشگری مسکو، مسلم بایتازیف وزیر گردشگری جمهوری چچن، تاتیانا شارشاویستکایا معاون رئیس کمیته گردشگری مسکو، اورهان رضایف رئیس پروژه‌های کمیته گردشگری مسکو، سرگئی باراتف معاون روابط بین‌الملل دپارتمان اقتصاد خارجی و روابط بین‌الملل مسکو و نیکیتنکو پتر وابسته فرهنگی و دبیر سوم سفارت روسیه در ایران درباره مهمترین موضوعات مرتبط با حوزه گردشگری ایران و روسیه گفت‌وگو کردند.
تشریح وضعیت موجود گردشگری دو کشور و چشم‌انداز همکاری‌های مشترک، ضرورت افزایش ورود گردشگران به هر دو کشور، تاکید بر اجرایی کردن سند برنامه اقدام مشترک، لغو روادید گروهی گردشگران دو کشور، اهمیت تنوع ظرفیت‌های گردشگری در ایران از جمله جاذبه‌های فراوان تاریخی، سیاحتی، سلامت و ...از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه آمادگی ایران برای هماهنگی بین بخش خصوصی گردشگری ایران، روسیه و چچن برای برگزاری نشست مجازی B2B، برگزاری هفته‌های فرهنگی بین شهرهای ایران و شهرهای روسیه و چچن و برگزاری تورهای آشناسازی از شهرهای اصفهان، کاشان، شیراز و ... اعلام شد.
همکاری در خصوص تشریک تجربیات گردشگری در خصوص جاذبه‌های گردشگری به صورت دیجیتال و امضای تفاهم‌نامه‌های گردشگری و فرهنگی مشترک، حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در بهمن ماه سال 1401 برای تعامل با بخش خصوصی گردشگری ایرانی، از مهمترین محورهای مذاکرات در این جلسه بود.
در این جلسه آمادگی ایران برای برگزاری دومین نشست کمیته فنی مشترک دو کشور برای اجرایی شدن سند برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی گردشگران اعلام شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار