رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا خبرداد:

کشف بیش از یک هزار میلیارد انواع کالای احتکار شده در کشور / دستگیری ۵۵۳ تن

1401/04/11 - 16:40 - کد خبر: 67330
احتکار

نصر: رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از یک هزار میلیارد ریال کالای اساسی احتکاری و معیشت محور در کشور خبر داد.

به گزارش نصر، سرهنگ جلال امینی در این‌باره گفت: در راستای برنامه سالیانه عملیاتی پلیـس امنیت اقتصادی، دومین طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه اقلام اساسی، معیشت محور و کالاهای استراتژیک در هفته آخر خرداد ماه امسال در سراسر کشور و با استفـاده از تمامی امکانات و ظرفیت رده‌های انتظامی و مرزبانی به مرحله اجـرا درآمد.
وی با اشاره به کشفیات طرح مذکور گفت: در اجـرای این طرح دام زنده، آرد، گندم، برنج، روغن و شکر، نهاده‌های خوراک دام، نهاده‌های کشاورزی شامل کود شیمیایی و سموم، چوب آلات جنگلی، مواددخانی، ماینر، لوازم خانگی، لوازم و تجهیزات الکترونیکی، لوازم و قطعات جانبی گوشی تلفن همراه، تجهیزات پزشکی، دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی، فرآورده‌های سوختی و ... کشف شد.
رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: کارشناسان ارزش کشفیات مذکور را بالغ بر یک هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال برآورد کردند و همچنین در این راستا ۵۳۳ متهم نیز دستگیر و ۳۹۲ دستگاه خودرو سبک و سنگین نیز توقیف شد.
براساس اعلام سایت پلیس، امینی اضافه کرد:‌ کالاهای مکشوفه به سازمان اموال تملیکی تحویل و متهمان دستگیر شده به همراه پرونده‌های متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم به مـراجع قضایی تحویل داده شدند.
انتهای پیام/
 
 

پژوهشیار