تاکید سازمان ملل بر کاهش جهانی آمار قربانیان سوانح جاده‌ ای

1401/04/11 - 12:56 - کد خبر: 67287
تصادف

نصر: سازمان ملل خواستار اقدام جهانی شد تا آمار ۱.۳ میلیون مورد مرگ و میر بر اثر سوانح جاده ای به نصف کاهش پیدا کند.

 به گزارش نصر، در اولین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد ایمنی جاده ها که در سطح بالا برگزار شد این موضوع مطرح شد تا با اقدامی جهانی آمار سالانه نزدیک به 1.3 میلیون کشته و 50 میلیون مصدوم در تصادفات رانندگی، تا پایان دهه به نصف کاهش پیدا کند.
در این نشست دو روزه بر این موضوع تاکید شد که مرگ‌ و میر و جراحات ناشی از تصادفات رانندگی نه تنها باعث آزردگی و مشکلات گسترده ای برای خانواده قربانیان و حادثه دیدگان میشود، بلکه به طور متوسط به میزان سه تا پنج درصد تولید ناخالص داخلی سالانه برای کشورها هزینه دارد.
در این نشست تاکید شد که ایمنی جاده ها به یک اولویت فوری در بخش توسعه و بهداشت عمومی تبدیل شود و نمایندگان حاضر در این نشست از همه کشورها درخواست کردند تا به افزایش تلاشها و تعیین اهداف ملی برای کاهش تلفات سوانح جاده ای و صدمات جدی ناشی از آن متعهد شوند.
به گزارش واشنگتن پست، "آنتونیو گوترش"، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در جلسه افتتاحیه این نشست در روز پنجشنبه گفت: تصادفات جاده ای علت اصلی مرگ و میر افراد پنج تا 29 ساله در سطح جهان است و از هر 10 قربانی، 9 نفر در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​هستند. تلفات جاده‌ای ارتباط نزدیکی با زیرساخت‌های ضعیف، نبود برنامه در حوزه توسعه شهرنشینی، ضعیف بودن سیستم‌های حمایت اجتماعی و مراقبت‌های بهداشتی، دانش محدود در مورد ایمنی جاده‌ها دارد. در عین حال، جاده‌های ناایمن مانعی کلیدی برای توسعه هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار