مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان‌شرقی:

سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در آذربایجان‌شرقی آغاز شد

1401/04/11 - 09:34 - کد خبر: 67247
عکس

نصر: مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان‌شرقی در مراسم آغاز به کار پایگاه‌های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، گفت: امسال در ۴۷پایگاه، ۱۰۶ هزار دانش آموز اول ابتدایی و ۳۶ هزار پیش‌دبستانی استان سنجش می‌شوند.

به گزارش نصر، علیرضا صیادی روز شنبه در این مراسم با اشاره به اهمیت سلامت دانش آموزان اظهار کرد: از مولفه های اصلی یاددهی و یادگیری اطمینان از سلامت یادگیرنده است چرا که اگر شنوایی، بینایی دانش آموزان مشکلی داشته باشد، یادگیری اتفاق نخواهد افتاد.
وی با اشاره به دغدغه ها و نگرانی های خانواده ها در مورد سنجش سلامت و غربالگری کودکان، گفت: باید از طریق رسانه ها اطلاعات لازم و اطمینان کافی به خانواده ها داده شود چرا که برخی افراد نگران شناسایی مشکلاتی در فرزندانشان هستند.
صیادی در مورد اهمیت طرح سنجش سلامت دانش آموزان نیز گفت: این سنجش و آزمایش در دوران ابتدایی بهترین کمک کار عوامل تعلیم و تربیت بوده و در صورت شناسایی مشکلی خاص در این دوران، می توان آن را برطرف کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح سنجش جزو بهترین و کارآمدترین طرح ها با هدف شناسایی نارسایی‌ها و مداخله بهنگام بوده و امسال به صورت فراملی اجرا می شود، افزود: طرح سنجش امسال در ۴۷ پایگاه و با سنجش ۱۰۶ هزار دانش آموز اول ابتدایی و ۳۶ هزار دانش آموز پیش دبستانی با تلاش ۴۰۰ نفر همکار انجام می شود.
وی در مورد تعرفه این سنجش ها هم گفت: تعرفه سنجش برای دانش آموزان پایه دوم تا پنجم که قصد جهش دارند ۱۶۰ هزار تومان و برای دیگر دانش آموزان ۶۰ هزار تومان است.
انتهای پیام/

پژوهشیار