عضو مجلس خبرگان:

با هرگونه فساد در قوه قضائیه مبارزه شود

1401/04/10 - 19:17 - کد خبر: 67231
آیت الله محمدتقی پورمحمدی

نصر: عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مدیران قوه قضائیه و قضات کشور گفت: براساس رهنمودهای رهبری باید با هرگونه فساد در قوه‌ قضائیه مبارزه شود.

به گزارش نصر، محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های نماز جمعه مراغه افزود: با وجود هزاران قاضی و کارکنان نجیب، پاکدست و پاکدامن در قوه قضائیه، عده‌ کمی نیز در این مجموعه به دنبال فساد هستند.
وی اضافه کرد: وجود این افراد فاسد می‌تواند زمینه ساز گسترش فساد و بدنامی در این مجموعه خدوم و عدالت‌گستر باشد.
وی بیان کرد: مسئولان این قوه باید براساس سخنان و رهنمودهای رهبری در فسادستیزی دقت‌نظر داشته و قضات نیز توفیق قضاوت عادلانه را داشته باشند.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به سالروز سقوط هواپیمای مسافربری کشورمان توسط ناو آمریکایی در سال ۱۳۶۷ نیز گفت: سرنگونی این هواپیمای غیرنظامی که حامل ۲۹۸ نفر زن، کودک و جوان بود، مصداق حقوق بشر آمریکایی است.
پورمحمدی افزود: حقوق بشر آمریکایی همواره در طول سالیان گذشته سرشار از جنایت و حمایت از جنایت‌هایی بوده که در سوریه، عراق، یمن، افغانستان، فلسطین و حتی آفریقا روی داده است.
وی ادامه داد: دست مدعیان حقوق بشر غربی و آمریکایی به خون هزاران نفر آلوده است و نمونه بارز آن کشتن صدها هزار نفر در هیروشیما و ناکازاکی می‌باشد. 
امام جمعه مراغه با اشاره ‌به سالروز تحریم تنباکو نیز افزود: در این روز با حکم میرزای شیرازی استعمال و فروش تنباکو به عنوان حرکتی ضداستبدادی و ضداستعماری حرام اعلام شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار