گزارش/

اولین زن عربستانی فعال در اتوکراس

1401/04/10 - 12:31 - کد خبر: 67210
عکس

نصر: پس از اعطای گواهینامه رانندگی به زنان توسط عربستان سعودی که به ممنوعیت چندین دهه رانندگی زنان پایان داد، چندین زن سعودی در زمینه‌های مختلف ظاهر شدند که قبلاً برای آن‌ها ممنوع بود.

به گزارش نصر، افنان المرجلانی از جمله زنان سعودی است که مسیری متفاوت از اجداد خود را انتخاب کرد و اولین زن سعودی بود که گواهینامه آموزش اتوکراس را دریافت کرد.
انواع نظم دهنده کشو و کمد در خانه و آشپزخانه کمچیز
افنان المرجلانی که شاگردان خود به نام‌های تغرید و شیخه را در پیست دیراب در ریاض پایتخت عربستان آموزش می‌دهد می‌گوید: چالش راننده این است که با زمان مسابقه می‌دهد. او اضافه می‌کند که آموزش اتوکراس می‌تواند به زنان کمک کند با ترس‌های خود از رانندگی مقابله کنند و اعتماد به نفس آن‌ها را افزایش دهند.
ایده تلاش برای رانندگی اتوکراس توسط زنان سعودی قبل از سال ۲۰۱۸ امکان پذیر نبود. اما پس از تصمیم عربستان سعودی برای لغو ممنوعیت رانندگی زنان، اوضاع تغییر کرد.
در این زمینه افنان خاطرنشان کرد: یک بار پس از اجازه رانندگی زنان در مسابقه کارتینگ شرکت کردم، آن موقع احساس کردم مهارتی دارم و می‌خواهم آن را امتحان کنم، تجربه بسیار خوبی بود و با خودم فکر کردم چرا که نه؛ بنابراین من تمرین کردم و از کارتینگ به اتوکراس رفتم. 
اتوکراس یک ورزش اتومبیلرانی است که مبتنی بر اتومبیل‌های مسابقه‌ای در داخل یک پیست است، مساحت آن از قبل تعریف شده است و موانع زیادی را برای رانندگان به وجود می‌آورد تا حرکت‌های خود را انجام دهند، در مدار حرکت کنند و در کمترین زمان ممکن به خط پایان برسند.
ورزش اتوکراس نسبتاً جدید است، اما در جهان رشد قابل توجهی داشته است، زیرا بسیاری از شرکت‌ها آن را پذیرفته اند و رویداد‌های متعددی را بر اساس این نوع مسابقات برپا کرده اند و بسیاری از پیست‌های تخصصی را می‌توان در مسابقات اتوکراس در خاورمیانه و آمریکا یافت.
انتهای پیام/

پژوهشیار