فرماندار چاراویماق:

طرح‌های مهارت‌آموزی و دانش‌بنیان حمایت می‌شوند

1401/04/09 - 16:12 - کد خبر: 67183
عکس

نصر: فرماندار چاراویماق بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: از طرح‌های دانش‌بنیان و مهارت‌آموزی در راستای توسعه اشتغالزایی در شهرستان حمایت می‌شود.

به گزارش نصر، یاسین توکلی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان چاراویماق اظهار داشت: در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» فعال سازی و راه‌اندازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مرتبط با پتانسیل های شهرستان از جمله کشاورزی، گردشگری و معدن بسیار ضروری و مهم است.
وی بیان کرد: یکی از مسائل مهم در این حوزه، مهارت‌آموزی است و معتقدیم انسان محور توسعه است و اگر جامعه توسعه یافته می‌خواهیم بایستی افراد ماهر، توانمند و متخصص تربیت کنیم.
وی افزود: مهارت آموزی در محیط واقعی کار، ارائه دوره‌های مهارتی و ایجاد رشته های دانشگاهی متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل‌های منطقه ، ایجاد کارگاه‌های فنی و حرفه ای در راستای گسترش مهارت آموزی یک امر ضروری است و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری و حمایت از طرح‌های مهارت‌آموزی و دانش بنیان هستند.
وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون یک کار مدون اجرایی و حتی ایجاد یک آزمایشگاه علمی در سطح شهرستان صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به نیازمندی‌های جامعه امروز در اقتصاد دانش‌بنیان، هیچ اقتصادی را نمی‌توانیم پایدار تلقی کرد مگر اینکه این اقتصاد یک اقتصاد دانش بنیان باشد.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد دولت مردمی سیزدهم نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان حمایتی است و دولت پس از ایمن‌سازی، تسهیل‌گری، راه را برای شرکت‌های دانش‌بنیان هموار خواهد کرد تا شرکت‌های دانش‌بنیان راه را با تکیه بر توان و دانش خود ادامه دهند.
شهرستان چاراویماق با حدود ۳۲ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع است و به دلیل داشتن جمعیت روستایی بیش از ۲۲ هزار نفری، از قطب های کشاورزی و صنایع دستی استان محسوب می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار