حسین فیروزی فرماندار شهرستان اسکو:

آغاز برداشت گل محمدی در روستای عنصرود اسکو

1401/04/09 - 11:41 - کد خبر: 67130
گل محمدی

نصر: دهمین جشنواره گل محمدی در شهرستان اسکو با رویکرد خلاقانه و با هدف دانش بنیان نمودن این محصول در شهرستان اسکو برگزار می گردد. 

به گزارش نصر، فرماندار شهرستان اسکو گفت: دهمین جشنواره گل محمدی دامنه‌های سهند امسال بصورت خلاقانه از جمله  برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع زیبایی‌های گل محمدی،  نشست علمی با موضوع تولید و فرآوری و دانش بنیان نمودن کشت گل محمدی در منطقه با حضور اساتید دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی، نشست با سرمایه گذاران و تولید کنندگان در خصوص اشتغال زایی و افزایش ارزش افزوده محصولات ،برگزاری نمایشگاه عرضه گل محمدی دامنه‌های سهند ،تجلیل از فعالان نمونه در حوزه گل محمدی خواهد بود.
فیروزی گفت: تولید گل سرخ از محور‌های اقتصادی شهرستان اسکو بشمار رفته و استفاده مناسب از ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی آن می‌تواند در رونق اقتصادی منطقه موثر باشد. ترویج ژِئو تیپ های برتر گل محمدی جهت مقاومت بیشتر در برابر خشکی  و استفاده از درخچه های اصلاح شده ،گلبرگ مناسب و زیادتر می تواند ضمن افزایش راندمان تولید انگیزه برای بالابردن سطح کشت به بهبود کیفیت این محصول نیز بیافزاید. 
فرماندار شهرستان اسکو افزایش سطح زیرکشت گلستان‌های شهرستان، دانش بنیان کردن این محصول و فراوری آن و ایجاد ارزش افزوده را از جمله برنامه‌های توسعه برنامه ششم در این شهرستان برشمرد.


 
از محور‌های این جشنواره شناساندن ظرفیت‌های گل سرخ محمدی در زمینه‌های گردشگری و کشاورزی می‌باشد.که همه ساله در قالب برگزاری جشنواره برداشت گل محمدی شاهد حضور شهروندان از سرتاسر استان در شهرستان اسکو هستیم 
گفتنی است دهمین جشنوارهبرداشت گل محمدی شهرستان اسکو ، روز دوشنبه 13تیرماه در روستای عنصرود از ساعت 17 تا 19 برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار