مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز مطرح کرد:

بهره برداری ۱۶ دکل مخابراتی با تکنولوژی روز در تبریز

1401/04/07 - 18:02 - کد خبر: 66962
دکل مخابراتی

نصر: مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز با اشاره به اینکه 16 دکل مخابراتی با امکان پوشش سه اپراتور در سطح شهر تبریز به بهره برداری رسید ، گفت: موانعی در ادامه طرح تجمیع آنتن های مخابراتی مطرح است و عدم همکاری مسئولان شهری، باعث کندی طرح توسعه در شبکه هوشمند و ارتباطی تبریز شده است. 

به گزارش نصر، محمدرضا کاظمی با اشاره به لزوم تجمیع دکل های مخابراتی قدیمی و تک اپراتور، گفت: با افزایش روزافزون خدمات الکترونیکی و بالا رفتن تر تقاضای پهنای باند بیشتر، سازمان فاوای شهرداری تبریز با اپراتورهای همراه تعاملات لازم را داشته است تا با ایجاد بستری مناسب دکل های مخابراتی قدیمی تک اپراتوره را از سطح شهر جمع آوری کرده و دکل های نسل جدید مخابراتی و با امکان بهره برداری همزمان سه اپراتور را جایگزین کند.
وی ادامه داد: برغم وجود چالش های مختلف شهری، 16 دکل مخابراتی با امکان پوشش سه اپراتور در سطح شهر تبریز به بهره برداری رسید که عملکرد آنها معادل 48 دکل مخابراتی قدیمی است و  اکنون با یک سوم فضای استفاده شده پوشش بهتری ارایه می دهیم.
کاظمی در خصوص موانع ادامه طرح تجمیع آنتن های مخابراتی، اضافه کرد:  پوشش شبکه و احداث آنتن های مخابراتی امروزه تبدیل به یکی از نیازهای اصلی جامعه شده است و قشر جوان و نوجوان جامعه یکی از بزرگترین دغدغه مندان این موضوع هستند که ما تلاش می کنیم این دغدغه‌ها را در حد توان خود کاهش دهیم ولی با مشکلاتی مواجه هستیم که نیاز داریم برای پوشش شبکه بهتر و قدرتمندتر، شهروندان و مسئولین همکاری بیشتری داشته باشند.
مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز در ادامه صحبت های خود همکاری مسئولین شهری را لازمه اصلی تجمیع آنتن های مخابراتی دانسته و افزود: متاسفانه برخی از مسئولین شهری نیز هنوز بر این باور نرسیده اند که جامعه با سرعت باور نکردنی به سمت و سوی الکترونیکی شدن حرکت می کند و پیشرفت جامعه نیاز به سرعت دادن به ساختار سازی مناسب است و عدم همکاری مسئولین شهری باعث کندی طرح توسعه در شبکه شهری شده است و ما را با مشکل مواجه کرده است.
وی اضافه کرد: فناوری به عنوان یک راه با صرفه تر در برابر روش های سنتی دارای اهمیت خاصی است و بر شاخص هایی تأثیر می‌گذارد که همگی از شروط اولیه موفقیت برای سازمانهای امروزی به شمار می‌روند. 
وی افزود: مشارکت بیشتر در تصمیم‌گیری، افزایش سرعت تصمیم‌گیری، افزایش سرعت شناسایی مسائل، کاهش ارتفاع هرم سازمان، بهبود هماهنگی و افزایش کارکنان متخصص، تنها برخی از تأثیراتی هستند که فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی بر برخی از سازمانها می گذارند. 
کاظمی تاثیر سیستم فناوری اطلاعات را بر ارائه خدمات مطلوب، موثر عنوان کرد و ابراز داشت: مشاغل، مهارتها ، فرهنگها، همه و همه تحت تأثیر فناوری قرار گرفته اند. 
مدیر عامل سازمان فناوری به تعریف جامعی از شهر هوشمند پرداخت و خاطر نشان کرد: شهرهای هوشمند اساسا انسان محور بوده و شهروند در آن نقش اساسی دارد نخستین ساز و کاری که در شهرهای هوشمند کشور باید فراهم شود و مسئولان شهری به آن توجه کنند، نهادینه کردن تفکر انسان محوری در مدیریت شهرها به ویژه کلان شهرها است در واقع شهر هوشمندچارچوبی است که عمدتاً از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای توسعه، گسترش و ترویج شیوه‌های توسعه پایدار و با هدف رفع چالش‌های رو به رشد شهرنشینی، ایجاد شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار