دبیر امنیت غذایی سازمان پدافند غیرعامل کشور:

زیرساخت‌های مقابله با تهدیدات زیستی در کشور فراهم است

1401/04/07 - 17:22 - کد خبر: 66952
عکس

نصر: دبیر امنیت غذایی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه کرونا تجربه خوبی در حوزه پدافند زیستی بود، گفت: دفاع زیستی کشور در بحث کرونا نشان داد که در این حوزه از آمادگی بسیار خوبی برخوردار هستیم و زیرساخت‌های لازم برای مقابله با تهدیدات زیستی در کشور فراهم است.

به گزارش نصر، سجاد ایمانی روز سه شنبه در کارگروه پدافند زیستی آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به تدوین نظام عملیاتی پدافند زیستی کشور در سال گذشته، ادامه داد: مسایلی که امروز در حیطه نظام عملیاتی پدافند زیستی کشور مطرح است همگی ساختارساز و سیاستگذار است که از جانب حاکمیت برای اعمال نظام پدافند زیستی در کشور تدوین است.
وی افزود: آینده و چشم انداز نظام عملیاتی پدافند زیستی، مصون بودن کشور در این حوزه است و در این مسیر تا به امروز خوب پیشرفته ایم و تجربه کرونا نیز نشان داد در حوزه پدافند زیستی از آمادگی لازم برخوردار هستیم به طوری که نسبت به کشورهای منطقه و حتی اورپایی بسیار قوی عمل کردیم.
معاون کشاورزی قرارگاه پدافند زیستی اظهار داشت: آذربایجان شرقی با برگزاری رزمایش زیستی ثامن الایمه در سال ۹۸ در زمینه حوزه پدافند زیستی و اقدامات امنیتی و مرزبانی زیستی در کشور پیشگام بوده و پایلوت کشوری است.
وی با اشاره به اینکه بحث امنیت غذایی یکی از ماموریت های پدافند غیرعامل در حوزه زیستی است، گفت: امنیت غذایی از دیدگاه پدافند غیرعامل با مؤلفه های سلامت، پایداری و در دسترس بودن غذا برای آحاد مردم می باشد که تحت پایش قرار دارد .
ایمانی ادامه داد: دیده بانی زیستی در حوزه امنیت غذایی انجام می شود و دستگاه های مسوول از لحاظ صدور گواهی های بهداشتی ، لایه ایمنی را در این بحث انجام می دهند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: درک درست از اهمیت پدافند زیستی و پای‌بندی به اصول پدافند غیرعامل، ارتقای سلامتی و بهداشت جامعه را فراهم می آورد.
محمدباقر آقایی با تاکید بر رصد و پایش تهدیدهای زیستی، آموزش مقابله با انواع تهدیدها را از مهم ترین اقدامات پدافندی عنوان کرد و افزود: امنیت غذایی نقش تعیین کننده در تضمین کیفیت زیستی و سلامت مردم دارد.
وی ادامه داد: امنیت غذایی از محورهای اصلی در پیشگیری از بیماری ها و حفظ و ارتقاء سلامت جامعه است که باید به این مهم توجه ویژه شود .
آقایی گفت: خوشبختامه قرارگاه پدافند زیستی آذربایجان شرقی عملکرد خوبی داشته و اقدامات لازم در حوزه شناسایی و مقابله با تهدیدات و آسیب های زیستی در استان انجام شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار