رئیس سازمان امور دانشجویان:

اقبال دانشجویان بین‌الملل به رشته‌های علوم انسانی بیشتر است

1401/04/07 - 16:28 - کد خبر: 66950
عکس

نصر: معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: طبق آمار، اقبال دانشجویان بین‌الملل به رشته‌‎های علوم انسانی بیشتر است.

به گزارش نصر، هاشم‌داداش‌پور ضمن بیان این مطلب اظهار کرد : دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه‌های ایران، از سه طریق وارد دانشگاه می‌شوند،  برخی از این دانشجویان از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه‌ می‌شوند که عموما اتباع مقیم کشور ایران و اغلب از کشور افغانستان و عراق هستند.
وی افزود: بخش دیگر دانشجویان بین‌الملل ما دانشجویان شهریه‌پرداز هستند و بخش دیگر مربوط به دانشجویان بورسیه می باشد.  
معاون وزیر علوم اظهار کرد: رشته‌های تحصیلی پر متقاضی در میان دانشجویان بین‌الملل  به ترتیب شامل حقوق، کامپیوتر، پزشکی عمومی، حسابداری، زبان و ادبیات  فارسی، علوم قرآن و حدیث، عمران، مدیریت بازرگانی، تربیت بدنی، برق اقتصاد، زبان عربی و ادبیات عرب، روانشناسی، مهندسی مکانیک، تاریخ، زبان و ادبیات انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی، مدیریت رسانه، مدیریت دولتی، روابط بین‌الملل، علوم سیاسی، پرستاری، دندانپزشکی است که حدود ۷۲ درصد از متقاضیان دانشجویان بین‌الملل را تشکیل می‌دهد و مابقی از سایر رشته‌ها هستند.
داداش پور افزود: در مجموع می‌توان گفت که حدود ۵۱ درصد از این دانشجویان متقاضی رشته‌های علوم انسانی، ۱۵ درصد متقاضی رشته‌های فنی و مهندسی و ۵ درصد متقاضی رشته‌های علوم پزشکی هستند.
معاون وزیر علوم با بیان اینکه بیشترین متقاضیان این رشته ها دانشجویان پسر هستند؛ بیان کرد: از تعداد کل دانشجویان  بین‌الملل ۲۷ درصد دانشجویان دختر و ۷۲ درصد دانشجویان پسر هستند.
معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: طبق آمار، دانشجویان بین‌الملل عمدتا به ۲۳ رشته موجود در وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی رغبت بیشتری نشان داده‌اند و اقبال عمومی این دانشجویان رشته های علوم انسانی است.
وی در پایان ضمن تاکید بر سیاست وزارت علوم در جذب دانشجویان بین الملل، اظهار داشت : جا دارد و ضرورت ایجاب می کند دانشگاههای غیر علوم انسانی با توسعه کمی و کیفی مجموعه خود و شناساندن  جایگاه علمی، در جذب دانشجویان تلاش نمایند و ما بتوانیم در همه  رشته های دانشگاهی، از ظرفیت‌های موجود برای تبادل علمی بهره مند شویم.
انتهای پیام/

پژوهشیار