مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز خبر داد؛

تلاش مضاعف برای حفظ عنوان «تبریز، شهر بدون معتاد متجاهر»

1401/04/07 - 11:15 - کد خبر: 66892
محمد حسین حسن زاده

نصر: مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز گفت: تبریز شهر بدون معتاد متجاهر است و حفظ این عنوان، مستلزم تلاش و خدمات شبانه‌روزی و مضاعف است.

به گزارش نصر، محمدحسین حسن‌زاده طی گفت و گویی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر انجام یافت، اظهار کرد: شهرداری تنها مجموعه‌ای صرفا عمرانی و خدماتی نیست و شهروندان تحت تاثیر اقدامات و خدمات دیگر مجموعه شهرداری نیز هستند.
وی افزود: شهر تبریز در زمینه آمار معتادان در مقایسه با دیگر کلانشهرها در رتبه‌های پایین قرار دارد اما این تعداد را نباید دست کم گرفت و برای نیل به وضعیت مطلوب آرمان‌شهر باید همت و عزم همگانی را بکار برد.
حسن‌زاده در خصوص مرکز نگهداری ماده ۱۶ تصریح کرد: همه معتادان متجاهر شهر تبریز در قالب یک طرح بین‌بخشی میان دستگاه‌های مختلف و حاکمیتی جمع‌آوری شده و در کمپی با عنوان ماده ۱۶ که همه هزینه‌های آن بر عهده شهرداری است، نگهداری شده و برای درمان و بازگشت این آسیب‌دیدگان اجتماعی به آغوش جامعه و خانواده با حمایت دستگاه‌های دیگر، اقدامات چشمگیری صورت می‌گیرد.
مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری افزود: شهرداری تبریز، یکی از ارگان‌های پیشگام برای ایجاد کمپ‌ها است؛ از جمله کمپ ماده ۱۵ که افراد با میل و اختیار و به صورت خودمعرف به این مکان‌ها مراجعه کرده و نسبت به پاکی و ترک اعتیاد خود با صرف هزینه‌های کمتر اقدام می‌کنند و از طرفی شهرداری نیز به کمپ‌های موجود با اتخاذ روش‌های مختلف و در راستای برنامه‌های گوناگون، خدمات لازم را ارائه می‌دهد.
حسن‌زاده تاکید کرد: همه تلاش بر این است که شهر تبریز را شهر جهانی کنیم و شرط دست یافتن به این عنوان افزایش ایمنی مردم است که در این راستا لازم است همسو با ایمن‌سازی، شهر از هرگونه معتاد متجاهر و ... پاکسازی شود.
مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز گفت: مدیریت شهری خود را وقف زیست‌پذیری تبریز می‌کند و باید شهروندان از زندگی شهری بهره و لذت لازم را برده و دغدغه‌ای بابت آلودگی افراد خانواده و فرزندان به مواد مخدر و هرگونه ناهنجاری اجتماعی نداشته باشند.
حسن‌زاده به یکی دیگر از خدمات اساسی شهرداری اشاره کرد و افزود: در زمینه مقابله با اعتیاد و فرهنگ‌سازی و سطح پیشگیری، یکی از گروه‌های برجسته است که با حمایت کامل شهرداری و توسط معتادان پاک شده، یک یا چند روز در هفته در مناطق خاص از جمله پارک‌های عمومی مناسب با هدف جلوگیری از لغزش معتادان تازه ترک شده و رسیدن به پاکی مطلق آنها فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به برنامه‌های این مجموعه همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: طی هفته مبارزه با مواد مخدر، کارگاه آشنایی برای مدیران اجتماعی و فرهنگسراهای سطح شهر در حوزه راهکارهای مبارزه با اعتیاد برگزار خواهد شد که امیدواریم گامی مناسب در جهت کاهش اثرات مخرب این بلای خانمان‌سوز در میان خانواده و سطح جامعه باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار