«پرونده» در تبریز به روی صحنه رفت

1401/04/06 - 15:43 - کد خبر: 66838
عکس

نصر: نمایش «پرونده» نوشته تادئوش روژه ویچ کاری از گروه تئاتر مستقل «نزدیک» به کارگردانی محمد امین داروئیان، از ۴ تیر ماه ۱۴۰۱ در مجموعه تئاتر شهر تبریز به روی صحنه رفت.

به گزارش نصر، کارگردان نمایش «پرونده» با اشاره به دلیل انتخاب متن نمایشنامه گفت: یک گروه تئاتری در حال تمرین نمایشی با محوریت یک قهرمان سابق جنگی هستند؛ که این نمایش روایت قهرمانی است از جنس ما که قهرمان بودنش را فراموش کرده و در سراشیبی حسرت ها و اندوه هایش به سمت نیستی قدم برمی دارد.
محمد امین داروئیان، اظهار داشت: من احساس می کنم آثار یک جنگ تا زمانی که انسان ها جنگی را تجربه کرده اند و هنوز زنده اند، پایدار خواهد ماند تا وقتی که نسلی تازه جایگزین آن شود، البته به شرطی که جنگی دیگر گریبان آنها را نگیرد .
وی با بیان اینکه از چندین سال پیش می خواستم این نمایش را اجرا کنم ولی در این بازه زمانی به روی صحنه می برم گفت: دلیل اصلی ام مربوط به جریانات خاورمیانه است که بیشتر از هرجای دیگر قهرمان های جنگی را به خانه هایشان  بازگردانده و آنها را با خاطرات و اعمال خود تنها رها کرده است .
داروئیان ادامه داد: هر چند این نمایشنامه بعد از جنگ جهانی دوم نوشته شده است و مربوط به خرابی ها و از هم گسیختگی انسان های آن زمان است، اما اکنون نیز هر روزه شاهد برخی جریانات هستیم که می تواند برای این روزهایمان نیز مصداق پیدا کند .
وی بیان کرد: به دلیل این که این نمایشنامه مضرات جنگ و جنگ طلبی را در بطن زندگی شخصی و ناخودآگاه فردی یک قهرمان را نشان می دهد، می توان در زمره  نمایشنامه های ضد جنگی قرار داد و آدم متعجب می شود وقتی به این می اندیشد که با وجود همچون آثاری چگونه اکنون هنوز شعله های جنگ خاموش نشده که هیچ روز به روز هم شعله ورتر می شوند.
این نمایش با بازی حسن عزیزی، سپیده همراهی، مهسا نصرتی، مهتاب عباسی فرد، مهدی علیپور اصل، مهدی جاهدی، علی محمدیاری، آریا کیانفرد، علی نیک نام، بابک خانپور، محمدرضا نظری، محمدامین داروئیان به صحنه می رود.
دیگر عوامل این نمایش، نویسنده، تادئوش روژه ویچ، کارگردان، طراح صحنه و طراح لباس، محمد امین داروئیان و حسن عزیزی ، دستیار کارگردان است.
همچنین  ثمین آقامحمدی، منشی صحنه، محمد صباغ ، مدیر صحنه، حسام کاظمی، طراح نور و اجرای صحنه، اسماء رحیمی، طراح گریم، میر حمید مولویان ، گرافیست و عکاس، تینا کیانفرد، عکاس و نفس تبریزی روابط عمومی و عکاس از دیگر عوامل این نمایش هستند.
زمان نمایش «پرونده» که  سومین اثر گروه تئاتر مستقل نزدیک است، ۲ ساعت بوده که هر روز ساعت ۱۹ در سالن قبه زرین تئاتر شهر تبریز پذیرای مخاطبان تئاتر خواهد بود . 
علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن نمایش “پرونده” و خرید بلیت به صورت حضوری،  پیش از اجرای نمایش به گیشه تئاتر شهر تبریز واقع در میدان دانشسرا مراجعه و یا از طریق تارنمای ای بلیط ( www.ebilit.com ) نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار