خبر/

راه خلخال به اسالم ترمیم می‌شود

1401/04/06 - 13:18 - کد خبر: 66812
عکس

نصر: مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: برای بهسازی و روکش آسفالت  این محور ارتباطی در هر دو حوزه استان‌های گیلان و اردبیل اعتبارات مناسبی در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش نصر، وضعیت جاده توریستی خلخال به اسالم در نشستی با حضور مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل،  معاونین و کارشناسان نگهداری راه‌های ادارات کل راهداری استان‌های اردبیل و گیلان در محل راهدارخانه الماس واقع در محور ارتباطی خلخال به اسالم برگزار بررسی شد.
مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور بعد از بازدید از محور ارتباطی خلخال به اسالم در نشستی با دست اندرکاران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های اردبیل و گیلان در راهدارخانه الماس خلخال اعلام کرد: برای بهسازی و روکش آسفالت  این محور ارتباطی در هر دو حوزه استان‌های گیلان و اردبیل اعتبارات مناسبی در نظر گرفته خواهد شد.
علیرضا سیاهپور گفت: با توجه به پیشنهاد تامین اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح بهسازی، مرمت، زیرسازی و آسفالت این محور از سوی ادارات کل راهداری وحمل و نقل جاده ای دو استان یاد شده از محل اعتبارات سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور، موضوع با حضور مدیران کل راهداری دو استان وهمچنین مشاور اجرای طرح بررسی و نتیجه آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل هم در این نشست علت تخریب بخش بزرگی از طول محور۷۱ کیلومتری خلخال به اسالم را افزایش سطح تردد کامیون‌های حامل مصالح ساختمانی، همچنین بارش‌های سنگین برف و یخبندان طولانی مدت در فصول پائیز و زمستان، استفاده از نمک برای مقابله با یخ بندان سطح راه عنوان کرد و گفت: بیش از دو هزار میلیارد ریال برای اجرای عملیات بهسازی راه خلخال به اسالم در هردو حوزه استان‌های اردبیل وگیلان مورد نیاز است.
کلیم‌الله وثوقی اظهار کرد: در جلسه ای که پیش از این با حضور مسوولین سیاسی و راهداری دو استان در خلخال برگزار شد، راهکارهای خوبی برای ارتقای سطح ایمنی محور ارتباطی توریستی و پرتردد خلخال - اسالم از سوی مسئولان ادارات کل راهداری هردو استان گیلان و اردبیل ارائه شد که پس از تایید آن در مرکز کشور پیشنهادات ارائه شده برای ترمیم این راه عملیاتی خواهد شد.
وی اظهار کرد: بر اساس توافق بعمل آمده بین مسئولین راهداری دو استان اردبیل وگیلان و قول مساعد فرمانداران دو شهرستان خلخال و تالش لکه‌گیری، تثبیت، زیرسازی و روکش آسفالت بخش‌های از بین رفته این جاده در هر دو حوزه استحفاظی دو امسال آغاز می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل ادامه داد: بر اساس این توافق عملیات بهسازی و ساماندهی این جاده در دو قطعه مجزا با همکاری ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دو استان اردبیل و گیلان از هر دو سمت خلخال و اسالم اجرا خواهد شد.
 وثوقی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم بخش مهمی از اجرای طرح ساماندهی راه در قسمت‌های تخریب شده از جمله عملیات روکش آسفالت و تثیبت زیرسازی با استفاده از سیمان در سال جاری و بخش دیگرسال آینده اجرا شده و مسیری امن و برای تردد خودروهای عبوری در این مسیر فراهم شود.
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم بخش مهمی از اجرای طرح ساماندهی راه در قسمت‌های تخریب شده راه از جمله عملیات روکش آسفالت و تثیبت زیرسازی محور با استفاده از سیمان در طول مسیر این راه در سال جاری و بخش دیگری نیز در سال آینده اجرا شده و مسیری امن و عاری از هرگونه ناهمواری برای تردد اهالی دو شهرستان همسایه خلخال و تالش و همچنین گردشگران هر دو شهرستان در یک برنامه زمانی معین فراهم شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار