خبر/

غافلگیری مسافران با بارش برف در جاده‌های اردبیل

1398/08/25 - 17:45 - کد خبر: 6677
بارش برف

نصر: بارش برف در فصل پاییز موجب غافلگیری رانندگان و مسافران در جاده‌های استان اردبیل شد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، براساس نقشه‌های هواشناسی و اطلاع رسانی‌های قبلی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی، این سامانه از دیشب موجب کاهش دمای هوا در سطح استان شده است و برای سه روز آینده بارش برف در جنوب استان پیش‌بینی شده است.

همچنین برای مناطق شمالی استان بارش خفیف باران پیش بینی شده است، از این رو از مسافرین و رانندگان انتظار می‌رود تا با همراه داشتن تجهیزات زمستانی و لباس گرم از محور جنوب استان تردد نمایند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان در جمع خبرنگاران از استقرار اکیپ‌ها، آماده‌باش کامل نیروهای راهداری در گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی استان و آغازعملیات برف‌روبی در جاده‌های برف‌گیر خبر داد.

به گفته رحمتی هم اکنون کلیه محورهای مواصلاتی استان اردبیل باز است و تردد در آنها جریان دارد اما شاهد بارش خفیف برف در محورهای خلخال- اسالم و اردبیل- آستارا محدوده گردنه حیران هستیم.

به گزارش ایسنا، با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار تن ماسه و نمک در انبارها و راهدارخانه‌ها برای بازگشائی محورها ذخیره شده است، ادامه داد: با آغاز بارش برف، عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی سطح جاده از سوی راهداران مستقر در راهدارخانه الماس انجام و دیشب و صبح امروز تردد خودروهای عبوری از این گردنه با سهولت و بدون استفاده از زنجیر چرخ صورت گرفت.

انتهای پیام/

پژوهشیار