بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی؛

ارومیه میزبان قصه گویان پنج استان کشور

1398/08/25 - 16:32 - کد خبر: 6662
قصه گویی

نصر: مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور ۲۵ قصه‌گو از پنج استان کشور در ارومیه آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی امروز در آیین آغاز به کار این جشنواره گفت: قصه و قصه گویی از دیرباز تاکنون در زندگی بشری نقش بسزایی دارد و قصه میراثی سرشاراز تعالیم گذشتگان برای نسل امروزی است.

وی اضافه کرد: مثنوی مولوی نمونه‌ای از متون سرشار از مفاهیم آموزنده اخلاقی و عرفانی است و به گواهی تاریخ ملل، قصه به دلیل نقش تعلیمی و تربیتی همواره در زندگی اجتماعی بشر جایگاه خاصی دارد و با زندگی بشر پیوند خورده است.

وی ادامه داد: قصه در کانون تنها یک فعالیت نیست بلکه بخشی از زندگی کانونی است و مربیان کانون تاثیر شگرف قصه در کودکان و نوجوانان را لمس کرده اند.

۱۰ نفر از قصه گویان حاضر در مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در ارومیه قصه‌های خود را روایت می کنند.

شادی پاکزاد از آذربایجان‌غربی با قصه «یک در هزار»، سمیه مولوی از آذربایجان‌شرقی با قصه «یاغمور»، افسانه سادات مزین از اردبیل با قصه «ننه سوسکه»، سمانه زمانی از زنجان با قصه «گلدان کنار پنجره»، مهسا اوتارخانی از قزوین با قصه «کشاورز و خرس»، کیوان باقلاچی از اردبیل با قصه «جاناورینان یاپراق»، اعظم نوری زاده از قزوین با قصه «صفر گنده»، هادی افشار از قزوین با قصه «خدا بد نده آمیرزا»، میلاد عیوضی از زنجان با قصه «بیژن» و کبری مروت جو از آذربایجان‌غربی با قصه «ساندویچ ساز مو دم اسبی باف» قصه گویان صبح روز اول این جشنواره بودند.

مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی با حضور ۲۵ قصه گو در محل سالن شهید فرخی کانون پرورش فکری به میزبانی شهرستان ارومیه آغاز شد.

در مرحله‌ منطقه‌ای این جشنواره قصه‌گویان پنج استان‌ آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین طی روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان ۱۳۹۸ به قصه گویی می پردازند که هر یک از این استان‌ها با پنج قصه‌گو در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

با اعلام دبیرخانه مرکزی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی، مریم سعادت، علی خانجانی و محسن هجری داوری مرحله منطقه‌ای این جشنواره در منطقه یک کشور را بر عهده دارند.

پنج قصه‌گوی برتراین مرحله از جشنواره جواز حضور در مرحله کشوری را که همزمان با یلدای ۱۳۹۸ در تهران برگزار می شود، کسب می کنند.

انتهای پیام/

پژوهشیار