گزارش اختصاصی نصر/ در سومین اجلاس سران شرکت های چندملیتی چین؛

آذربایجان شرقی هاب ارتباطی با شانگهای شد

1401/04/02 - 13:33 - کد خبر: 66447
عکس

نصر: همزمان با سومین اجلاس سران شرکت های چندملیتی در کشور چین، تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با شهرک همکاری های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگهای به همراه هشت تفاهم پروژه بزرگ به امضا رسید.

به گزارش نصر، همزمان با سومین اجلاس سران شرکت های چندملیتی، سمینار تجارت و سرمایه گذاری کشورهای عضو « ابتکار یک کمربند و یک جاده» با موضوع "مسیرهای هموار، گسترش تجارت و ارتقای همکاری"، با حضور مسئولان دولتی، نمایندگان حزب مرکزی حاکم، رئیس و معاونین کمیته مدیریتی شهرک همکاری های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگهای، نمایندگانی از ۵۰۰ کمپانی برتر جهان،  صاحبان ۵۰۰  شرکت برتر چین، رهبران صنعتی، روسای شرکت های سرمایه گذاری خارجی و نمایندگان انجمن های تجاری در محل هتل Haitian شهر چینگدائو استان شاندونگ  در تاریخ سی و یکم خرداد ۱۴۰۰ برگزار گردید.
 

در این مراسم  تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با شهرک همکاری های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگهای به همراه هشت تفاهم پروژه بزرگ به امضا رسید.
این گزارش حاکی است، شهردار چینگدائو در این مراسم، گفت: چینگدائو شهر اصلی کریدور اقتصادی٬ پل بین قاره ای و نقطه اتکای استراتژیک همکاری های دریایی است.
 

وی افزود: دولت مرکزی چین به چینگدائو ماموریت بزرگی داده است تا بستر جدیدی برای همکاری بین المللی در امتداد " ابتکار کمربند و جاده " ایجاد کند که ما آن را به عنوان یک انتخاب استراتژیک برای توسعه شهری در نظر می گیریم و فعالانه برای توسعه شهرک همکاری های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگهای تلاش می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما به حفظ ارتباط، تعمیق تبادلات، جستجوی زمینه های همکاری و به اشتراک گذاری فرصت های توسعه با کشور های دوست و درنهایت ایجاد آینده ای بهتر امیدواریم.
این گزارش می افزاید، عبدالرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری استان در گفتگو با نصر، با بیان اینکه دفتر تعاملات علم و فناوری ایران و شهرک همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگهای چین توسط  معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف و قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، اوایل خرداد ماه سال جاری در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افتتاح شد، گفت: این مرکز به عنوان هاب ارتباطی همه پارک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور به نمایندگی از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری  برای ارتباط با شهرک همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگهای چین  می باشد و زمینه فعالیت‌های علمی و تجاری شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی را در چین فراهم خواهد کرد.
وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این دفتر می‌توانند ضمن ارتباط با شرکت‌های چینی با دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان عضو سازمان همکاری‌های شانگهای نیز ارتباط فناورانه و تجاری داشته باشند.
گفتنی است،شهرک همکاری شانگهای در فاز اول فضایی به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع در محل این شهرک واقع در شهر چینگدائو در استان شاندونگ، برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در اختیار پارک آذربایجان شرقی قرار داده است و تا پایان سال میلادی جاری یک ساختمان چهار طبقه را برای این منظور اختصاص خواهد داد.
 


انتهای پیام/

پژوهشیار