مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی؛

روزانه حدود چهار هزار و200 خارجی از مرزهای آذربایجان‌غربی وارد کشور می‌شوند

1398/08/25 - 14:28 - کد خبر: 6637
مرز بازرگان

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: روزانه حدود چهار هزار و ۲۰۰ خارجی از مرزهای پنج‌گانه استان وارد کشور می‌شوند که بیشترین ورودی مربوط به مرز بازرگان است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ارسلان شکری امروز در گفت و گویی افزود: از ابتدای امسال افزون بر ۹۰۰ هزار نفر تبعه دیگر کشورها از مرزهای آذربایجان غربی وارد کشور شده که بخش عمده ای از آنها به منظور گردشگری بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت همچنین ۸۷۰ هزار نفر از تبعه دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه از مرزهای پنجگانه آذربایجان غربی خارج شده اند.

وی با اشاره به رشد ۵۰ درصدی تردد مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی در سال جاری بیان کرد: امسال میزان تردد از مرزهای استان به سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه ۶۰ درصد ترددها مربوط به مرزهای بازرگان و تمرچین بوده است، ادامه داد: از کل تردد مرزی استان، ۳۴ درصد مربوط به مرز بازرگان ماکو، ۲۶ درصد مربوط به مرز تمرچین پیرانشهر و ۲۱ درصد مربوط به مرز رازی خوی است.

شکری گفت: در این مدت ۷۶۳ هزار ایرانی نیز از مرزهای پنج گانه آذربایجان غربی به خارج از کشور رفته اند که بیشترین مورد مربوط به ترکیه بوده است.

آذربایجان غربی پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی، سرو ارومیه در مرز ترکیه، تمرچین پیرانشهر در مرز عراق و صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان دارد.

این تعداد حدود ۲۳ درصد کل پایانه های  مرزی کشور است.

انتهای پیام/

پژوهشیار