رئیس هیات ژیمناستیک مهاباد؛

داور مهابادی رقابت‌های لیگ برتر ترامپولین کشور را قضاوت می‌کند

1398/08/25 - 14:10 - کد خبر: 6634
ترامپولین

نصر: رئیس هیات ژیمناستیک مهاباد گفت: «ناصر هوشیار» داور درجه دو و مربی بین‌المللی این شهرستان برای قضاوت در رقابت‌های لیگ برتر ترامپولین کشور انتخاب شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، صدیق عزیزی امروز در گفت و گویی افزود: رقابت‌های مرحله رفت لیگ برتر ترامپولین باشگاه‌های کشور با حضور بیش از ۱۰۰ ورزشکار در قالب ۱۵ تیم از استان‌های مختلف، ۲۸ آبان‌ماه جاری به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: «ناصر هوشیار» به عنوان تنها نماینده آذربایجان‌غربی به همراه ۱۲ داور دیگر در بخش‌های مختلف قضاوت این رقابت‌ها را برعهده خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تیم هیات ژیمناستیک مهاباد نیز در این مسابقات شرکت می‌کند، اضافه کرد: ناصر هوشیار هدایت تیم هیات ژیمناستیک این شهرستان را نیز در این رقابت‌ها برعهده دارد.

رییس هیات ژیمناستیک مهاباد اظهار داشت: این ورزشکار شایسته علاوه بر دارا بودن مدرک درجه دو داوری، مدرک بین المللی مربی گری رشته ژیمناستیک را در بخش ترامپولین در کشور هند کسب کرده است.

این مربی مهابادی، سابقه ۹ سال فعالیت حرفه‌ای به عنوان مربی در رشته ترامپولین و کسب عناوین دوم و سوم قهرمانی کشور را در این رشته ورزشی دارد و هم‌اکنون به عنوان مربی و مسوول کمیته داوران ترامپولین آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کند.

مهاباد با داشتن دو ملی‌پوش رشته ترامپولین از قطب‌های اصلی این ورزش در کشور محسوب می‌شود.

ترامپولین یکی از رشته‌های ورزش ژیمناستیک است که بر روی تشک فنری برگزار می‌شود و ورزشکاران با انجام پرش و حرکات نمایشی (پشتک و وارو) امتیاز کسب می‌کنند.

رقابت‌های این رشته به صورت یک نفره و دو نفره انجام می‌شود و برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان یکی از بخش‌های رشته ژیمناستیک به بازی‌های المپیک سیدنی استرالیا راه یافت.

شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیات، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

انتهای پیام/

پژوهشیار