با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی؛

مجموعه کنترل هوشمند اقلیم گلخانه و مرغداری تولید شد

1398/08/25 - 13:26 - کد خبر: 6623
گلخانه

نصر:یک شرکت دانش بنیان توانست با حمایت‌های صندوق نوآوری وشکوفایی، مجموعه کنترل هوشمند اقلیم گلخانه و مرغداری را تولید و روانه بازار کند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، عقیل کشیر مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی علی‌آباد کتول با فعالیت در بخش لوازم و تجهیزات اتوماسیون گلخانه، اتوماسیون مرغداری و اتوماسیون پالایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی با همکاری چند نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی در رابطه با محصول تولید شده در این شرکت بیان کرد: مجموعه کنترل هوشمند اقلیم گلخانه و مرغداری دو محصول مانیتورینگ برنامه پذیر برای مدیریت و نظارت  آنلاین سالن‌های گلخانه و مانیتورینگ برنامه‌پذیر آنلاین برای مشاهده کل سالن‌های پرورش مرغداری‌ها است.

کشیر ادامه داد: از جمله مزایای مانیتورینگ برنامه پذیر آنلاین برای مشاهده کل سالن‌های پرورش، می‌توان به ارتباط بی سیم با اتاق مانیتورینگ و سرور، نمایش نموداری رشد بر روی سرور، نمایش وزن بر روی موبایل اشاره کرد و علاوه بر این افزایش سوددهی سالن و کاهش هزینه‌ها، کاهش شدید مصرف دانه، کاهش مصرف دارو، کاهش تلفات، جلوگیری از شوک دمایی جوجه نیز از جمله کاربردهای این دستگاه است.

وی گفت: این دستگاه قابلیت این را دارد که پارامترهای محیطی مانند دما، رطوبت، منو اکسید و متان را در اتاق مانیتورینگ مزرعه پرورش به نمایش بگذارد و اگر هر یک از این پارامترها از حد تعریف شده خود دچار تغییر شوند، آژیر در محوطه به صدا درآمده و به سرعت با صاحب مزرعه تماس تلفنی برقرار کرده و پیامکی حاوی اطلاعات محیطی برای وی ارسال خواهد شد.
کشیر با اشاره به کاربردی بودن تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، اظهارکرد: با اینکه مراحل مستندات سازی زمان بر بود اما این تسهیلات برای مجموعه کاربردی بود و تولید این دستگاه توانسته است موجب اشتغال مستقیم ۱۰ نفر در این مجموعه شود.
وی با اشاره به کارکردها و مزایای این دستگاه، بازار هدف و مصرف کنندگان نهایی آن را کشاورزان و مرغداران در سراسر کشور دانست و در رابطه با قابلیت رقابتی این محصول گفت: محصول تولید شده در شرکت ما از نظر کیفیت و قیمت با نمونه‌های مشابه خارجی خود قابل رقابت است، از اینرو توسعه بازار این دستگاه را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

پژوهشیار