خبر/

تبلیغات سیاسی در توئیتر از هفته آتی ممنوع می‌شود

1398/08/25 - 13:21 - کد خبر: 6621
توئیتر

نصر: براساس تغییرات جدید در قوانین شبکه اجتماعی توئیتر که از ۲۲ نوامبر (جمعه آینده) اجرایی می‌شود، از این پس انتشار مضامین سیاسی و یا به اشتراک‌گذاری تبلیغات از سوی نامزدها، چهره‌ها و احزاب سیاسی بر روی پلتفرم این شبکه اجتماعی ممنوع است.

به گزارش نصر یه نقل از ایرنا، با گذشت هفته‌ها از آن زمان که جک دورسی بنیانگذار توئیتر در حساب کاربری خود از ممنوعیت انتشار تبلیغات سیاسی در پلتفرم این شبکه اجتماعی خبر داد، توئیتر جزئیات سیاست جدید خود در قبال این تبلیغات را منتشر کرد.

براساس مقررات جدید این شبکه اجتماعی از این پس هرگونه تبلیغ برای جلب رای یا حمایت مالی و هرگونه طرفداری یا مخالفت با این نوع از مضامین سیاسی در پلتفرم این شبکه اجتماعی در جهان ممنوع خواهد بود.

به گفته بسیاری از کارشناسان، این سیاست جدید توئیتر در راستای محدود کردن تاثیر میکروتارگتینگ یا هدف‌گیری مبتنی بر خصوصیات فردی قرار دارد.

مقررات جدید توئیتر در مورد تبلیغات سیاسی در بحبوحه بحث و مناظرات در مورد این که آیا پلتفرم‌های بزرگ تکنولوژی باید اجازه انتشار این نوع از تبلیغات را بر روی سایت‌های خود بدهند یا نه، مطرح شده است. فیس‌بوک در ماه اکتبر (مهر-آبان) تصمیم گرفت تا تبلیغات سیاستمداران را از قوانین گسترده و جامع این شبکه اجتماعی که دروغ‌پردازی و فریبکاری را در تبلیغات ممنوع می‌کند، معاف کند. این اقدام در واقع یک چراغ سبز برای دروغ پردازی‌های عمدی سیاستمداران در پلتفرم تبلیغاتی فیس‌بوک بود، بدون این که با تنبیه یا مجازاتی روبه رو شوند.

این تصمیم مناقشات بسیاری را به همراه داشته است و نمایندگان دمکرات آمریکا هشدار می‌دهند که چنین تصمیمی می‌تواند بر انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در آمریکا اثر بگذارد. مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس‌بوک اما با بهانه حمایت از آزادی بیان از این موضع‌گیری دفاع می‌کند. با این حال بیش از ۲۵۰ نفر از کارکنان این شرکت آمریکایی به امضای یک نامه داخلی اقدام کرده‌اند که از مقامات ارشد فیس‌بوک می‌خواهد تا رویه و موضع خود را در مورد تبلیغات سیاسی تغییر دهند.

 براساس تغییرات جدید در قوانین شبکه اجتماعی توئیتر که از ۲۲ نوامبر (جمعه آینده) اجرایی می‌شود، از این پس انتشار مضامین سیاسی و یا به اشتراک‌گذاری تبلیغات از سوی نامزدها، چهره‌ها و احزاب سیاسی بر روی پلتفرم این شبکه اجتماعی ممنوع است.

 با گذشت هفته‌ها از آن زمان که جک دورسی بنیانگذار توئیتر در حساب کاربری خود از ممنوعیت انتشار تبلیغات سیاسی در پلتفرم این شبکه اجتماعی خبر داد، توئیتر جزئیات سیاست جدید خود در قبال این تبلیغات را منتشر کرد.

براساس مقررات جدید این شبکه اجتماعی از این پس هرگونه تبلیغ برای جلب رای یا حمایت مالی و هرگونه طرفداری یا مخالفت با این نوع از مضامین سیاسی در پلتفرم این شبکه اجتماعی در جهان ممنوع خواهد بود.

به گفته بسیاری از کارشناسان، این سیاست جدید توئیتر در راستای محدود کردن تاثیر میکروتارگتینگ یا هدف‌گیری مبتنی بر خصوصیات فردی قرار دارد.

مقررات جدید توئیتر در مورد تبلیغات سیاسی در بحبوحه بحث و مناظرات در مورد این که آیا پلتفرم‌های بزرگ تکنولوژی باید اجازه انتشار این نوع از تبلیغات را بر روی سایت‌های خود بدهند یا نه، مطرح شده است. فیس‌بوک در ماه اکتبر (مهر-آبان) تصمیم گرفت تا تبلیغات سیاستمداران را از قوانین گسترده و جامع این شبکه اجتماعی که دروغ‌پردازی و فریبکاری را در تبلیغات ممنوع می‌کند، معاف کند. این اقدام در واقع یک چراغ سبز برای دروغ پردازی‌های عمدی سیاستمداران در پلتفرم تبلیغاتی فیس‌بوک بود، بدون این که با تنبیه یا مجازاتی روبه رو شوند.

این تصمیم مناقشات بسیاری را به همراه داشته است و نمایندگان دمکرات آمریکا هشدار می‌دهند که چنین تصمیمی می‌تواند بر انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در آمریکا اثر بگذارد. مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس‌بوک اما با بهانه حمایت از آزادی بیان از این موضع‌گیری دفاع می‌کند. با این حال بیش از ۲۵۰ نفر از کارکنان این شرکت آمریکایی به امضای یک نامه داخلی اقدام کرده‌اند که از مقامات ارشد فیس‌بوک می‌خواهد تا رویه و موضع خود را در مورد تبلیغات سیاسی تغییر دهند.

انتهای پیام/

پژوهشیار