مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل؛

۲۲ هکتار از جنگل فندقلو احیا و غنی‌سازی شد

1401/03/30 - 15:53 - کد خبر: 66162
جنگل فندقلو

نصر:مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از احیا و غنی سازی ۲۲ هکتار از جنگل فندقلو خبر داد.

به گزارش نصر، محمود قلی زاده روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: در سال های اخیر قسمتی از این جنگل از بین رفته بود که برای احیای این منطقه نهال‌های فندق به صورت گلدانی در این جنگل پرورش یافته و از این نهال‌ها در احیای جنگل استفاده شده است.
وی افزود: مساحت عرصه‌های منابع طبیعی اعم از جنگل و مراتع در استان بعد از اجرای طرح کاداستر به ۹۷۳ هزار هکتار رسیده که حفاظت از این جنگل از سوی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و سامانه مانیتورینگ انجام می‌شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل همچنین از احیا و توسعه عملیات مراقبتی بیش از ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های این استان خبر داد و گفت: برای احیا، توسعه و غنی‌سازی بقیه جنگل‌ها و حفاظت از مناطق جنگی استان هم برنامه‌ریزی شده است که به مرور اجراخواهد شد.

کشف و ضبط ۳۰ اصله قنداق جنگلی در استان اردبیل
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل همچنین از کشف و ضبط۳۰ اصله قنداق قاچاق جنگلی از قاچاقچیان خبر داد.
قلی‌زاده افزود: با هوشیاری و اقدام ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرآبی بیگلو یک دستگاه خودرو نیسان وانت حامل ۳۰  اصله قنداق قاچاق جنگلی در جاده حور به اردبیل توقیف و محموله قاچاق ضبط شد
وی افزود: در این رابطه  فرد متخلف دستگیر و به مراجع قضایی استان معرفی شد.
قلی زاده از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب در اراضی ملی و قاچاق فرآورده‌های جنگلی مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار