معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

روابط عمومی‌ها برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی همت کنند

1401/03/29 - 21:35 - کد خبر: 66076
محمد کلامی

نصر: معاون هماهنگی امور اقصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: روابط عمومی‌های سازمان‌های صمت و جهاد کشاورزی و شرکت توزیع برق استان نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ‌ مصرف بهینه انرژی برق برای گذر موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۱ دارند که باید به آن عمل کنند.

به گزارش نصر، محمد کلامی در جلسه هماهنگی مدیریت مصرف برق استان، افزود: با آغاز فصل گرما و افزایش مصرف برق، نیازمند همکاری عموم مردم برای عبور از این شرایط هستیم.
وی ادامه داد: روابط عمومی‌ها با برقراری ارتباط موثر و مستقیم با مردم و رسانه‌ها، نقش موثری برای گذر موفق از پیک بار سال جاری ایفا می‌کنند.
وی از شرکت توزیع برق استان خواست تا ادارات و شرکت‌های پرمصرف را معرفی کند تا قبل از ورود به پیک مصرف تابستان جلسات توجیحی برگزار شود.
کلامی اظهار کرد: مدیریت ارشد استان با آگاهی از مشکلات موجود در صنعت و بازار تلاش می‌کند با رصد پیوسته شرایط و شناسایی به موقع موانع و چالش‌های مختلف، مدبرانه در جهت برون رفت از معضلات و مشکلات قطعی برق در استان راهکارهای مناسب ارائه دهد.
وی با اشاره به قطعی اینترنت همزمان با خاموشی‌ها، افزود: ۹۰ دکل مخابراتی مادر در استان وجود دارد که نقش محوری در شبکه ایفا می‌کنند و برق این دکل‌ها نباید قطع شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: بر اساس مصوبه دولت ادارات باید برق مصرفی خود را ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد نیز در ساعات غیر اداری کاهش دهند.
محمد باقر هنربر افزود: فیلرهای حساس به خصوص ایستگاه های پمپاژ تامین چاه‌های آب استان در زمان خاموشی‌ها نباید قطع شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی ادامه داد: در کنار بازرسان شرکت برق، کارشناسان مدیریت بحران نیز در بازرسی‌های مصرف بهینه برق حضور خواهند داشت تا موارد مهمی که از سوی مدیریت بحران به دستگاه ها اعلام شده، از جمله استفاده از دیزل ژنراتور، مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار