معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مطرح کرد:

آمادگی راهداری آذربایجان شرقی برای شرایط زمستانی

1398/08/25 - 10:26 - کد خبر: 6586
راهداری

نصر: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی از آمادگی این اداره کل برای مدیریت شرایط زمستانی با همکاری ۱۱۶۹ راهدار و تجهیز ۶۶۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، غلامرضا رسول زاده روز شنبه  گفت: این ماشین آلات شامل بلدوزر، لودر، گریدر ، کامیون ، برف خور  ، نمک پاش ،تراکتور و سایر دستگاه ها برای طرح راهداری زمستانی آماده شده اند .

وی اعلام کرد: ۱۱۶۹ نفر نیروی راهداری شامل نیروی انسانی ثابت ، فصلی و پشتیبان در ۵۰ راهدارخانه ثابت و ۹۰ گروه راهداری برای خدمت رسانی و اجرای عملیات بکارگرفته می شوند.

وی طول راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود:  با بسیج همکاران و استفاده از تمامی امکانات و افزایش گشت های تردد به ویژه در محورهای پرتردد سعی خواهیم کرد خدمات مناسبی به هموطنان جهت افزایش ایمنی تردد ارائه کنیم.

رسول زاده همچنین از آماده سازی  و تجهیز راهدارخانه های استان در محورهای اصلی و فرعی جهت امداد رسانی به موقع به مسافران خبرداد و گفت: با همکاری نیروی انتظامی ، پلیس راه، هلال احمر و رانندگان در مسیرهای استان شرایط زمستانی را با کمترین حادثه پشت سر گذاریم. 

وی در پایان گفت: هموطنان قبل از اقدام به سفرهای برون شهری از طریق شماره تلفن  گویای ۱۴۱ راهداری می توانند در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاع کسب کنند.

هواشناسی آذربایجان شرقی برای روز دوشنبه این هفته بارش برف را پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/

پژوهشیار