مدیرکل امور مالیاتی استان خبر داد:

تحقق ۷۰ درصدی مالیات مشاغل در آذربایجان شرقی

1401/03/27 - 17:03 - کد خبر: 65838
عکس

نصر: مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۷۰ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی اصناف و مشاغل و تبصره ماده ۱۰۰ در استان محقق شده است.

به گزارش نصر، عیسی اورج زاده در جلسه بررسی مشکل مالیاتی اصناف مراغه گفت: زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا ۱۵ تیرماه تمدید خواهد شد و صاحبان مشاغل و اصناف می‌توانند در مدت باقی مانده اقدام کنند.
وی افزود: مودیان مالیاتی می‌توانند در مدت باقی مانده با تکمیل اظهارنامه از مشوق‌های و تخفیف‌های لازم بهره‌مند شوند.
اورج زاده اضافه کرد: کارت خوان‌ها منبع فروش و درآمد اصناف تعیین شده و مالیات نیز از این طریق دریافت می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه، اصناف استان هفت درصد مودیان مالیاتی را تشکیل می‌دهند افزود: امور مالیاتی استان بیشترین وقت ظرفیت خود را در اختیار اصناف قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: تعیین مالیات بر درآمد اصناف از طریق صورت حساب کارت خوان ها، به علت نو بودن طرح برای اصناف ابهاماتی را ایجاد کرده و در اظهار نامه سال گذشته مشوق‌های خوبی برای اصناف از بابت بخشودگی مالیات بر درآمد در نظر گرفته شده است.
 اورج زاده گفت: امور مالیاتی استان با تمام توان تلاش می‌کند به خواسته‌های و ابهامات اصناف و بازاریان پاسخ دهد.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بازاریان در همه صحنه‌های انقلاب، دفاع مقدس و ایام کرونایی حضور  داشتند و لازم است با برنامه ریزی جلوی متضرر شدن آن‌ها گرفته شود.
علی علیزاده افزود: شفاف سازی مراحل محاسبه و دریافت مالیات و اعلام آن به اصناف یک ضرورت است و محاسبه دریافت مالیات از طریق فروش کارت خوان‌ها لازم بود قبل از اجرا به بازاریان اعلام می‌شد.
وی ادامه داد: با برگزاری جلسه‌های توجیهی از طریق امور مالیاتی شهرستانها و استان‌ها موضوع محاسبه و دریافت مالیات از طریق کارت خوان‌ها به بازار اعلام شود.
داود اسدیان فرماندار مراغه نیز گفت: بیشتر مالیات اصناف این شهرستان زیر پنج میلیون تومان است.
در این جلسه روسای اتحادیه‌های صنفی مراغه افزایش نامتعارف مالیات بر درآمد، تعیین مالیات از طریق تراکنش کارت خوان‌ها و کاهش درآمد در ایام کرونا را از مشکلات اصناف بیان کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار