دبیر شورای تخصصی دندانپزشکی:

افزایش پذیرش دندانپزشک باعث ارتقاء سلامت دهان و دندان نمی‌شود

1401/03/26 - 23:01 - کد خبر: 65817
دندانپزشکی

نصر: دبیر شورای تخصصی دندانپزشکی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت پذیرش دندان پزشک در کشور باعث افت کیفیت آموزش خواهد شد، گفت: در در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، افزایش ٩٠ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجوی دندانپزشکی تصویب شد که این مصوبه نیازمند تصویب در جلسه‌ای با حضور سران قوا و موافقت رییس جمهور است.

به گزارش نصر، کدخدازاده دبیر شورای تخصصی دندانپزشکی وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب در واکنش به افزایش ٩٠ درصدی ظرفیت پذیرش دندانپزشکی که در ستاد نقشه جامع علمی کشور تصویب شده، گفت: بهتر است در تصمیم گیری‌ها نظر کارشناسی متخصصان آن حوزه ملاک عمل قرار گیرد. تصمیم گیری بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسان و دلسوزان حوزه سلامت دهان و دندان باعث تهدید سلامت جامعه خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: مشکل اینجا است که تاوان تصمیم های غلط را مردم خواهند پرداخت. بارها توضیح داده ام که افزایش تعداد دندانپزشک نه تنها باعث ارتقاء سلامت دهان و دندان نخواهد شد بلکه با کاهش کیفیت آموزش از یکسو و افزایش درمان‌های القایی از سوی دیگر شده و سلامت مردم به خطر خواهد افتاد.
وی گفت: بهتر است تصمیم گیران به نظرات کارشناسان توجه کنند و برای کاهش پرداخت هزینه ها از جیب مردم قدم بردارند. ساده انگارانه است که بخواهیم مشکل سلامت دهان و دندان جامعه را با افزایش ظرفیت دندانپزشکی حل کنیم. 
کدخدازاده خطاب به تصویب کنندگان مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو گفت: در حال حاضر شرایط دانشکده های دندانپزشکی خوب نیست و دانشگاهیان گله مند هستند. اجازه بدهید نخبگان و دانشگاهیان و متخصصان حوزه سلامت برای سلامت جامعه تصمیم بگیرند.
در جلسه نقشه جامع ستاد علمی کشور،مصوبه ای در راستای افزایش ٩٠ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجوی دندانپزشکی تصویب شد که این مصوبه نیاز به تصویب در جلسه با حضور سران قوا و موافقت رییس جمهور دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار