خبر/

بررسی پرداخت یکپارچه هزینه‌ها در حوزه حمل‌ونقل عمومی

1401/03/26 - 16:47 - کد خبر: 65793
عکس

نصر: برنامه راهبردی یکپارچه سازی سامانه پرداخت خرد در مدهای حمل‌ونقل عمومی تبریز با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تبریز، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار درون‌شهری، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری، مدیرعامل سازمان فناوری و تعدادی از کارشناسان در زمینه IT و حمل‌ونقل بررسی شد.

به گزارش نصر، یعقوب وحیدکیا معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تبریز در این جلسه بر لزوم یکپارچه‌سازی سیستم‌های پرداخت الکترونیکی در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل و ترافیک درون‌شهری و تسریع در آغاز و توسعه این روند تاکید کرد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز نیز ضمن اشاره به سابقه اقدامات انجام یافته در این رابطه گفت: سیستم پرداخت الکترونیکی کرایه بلیت مسافر از طریق نرم‌افزار QR cod با استفاده از نرم‌افزار «تبریزلی» آماده است و هم اکنون بستر سخت افزار پرداخت QR cod در خط BRT اتوبوسرانی و نیز تاکسی‌های شهری آماده شده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی ضمن استقبال از این موضوع و سیستم پرداخت QR cod گفت: سیستم پرداخت QR cod در مسیر اتوبوس‌های تندرو بکارگیری شده که این امر باعث کاهش رسوب، شارژ کارت بلیت و تسهیل ارائه امکانات برای مسافر شده است.  
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری ضمن اعلام آمادگی برای اجرای این طرح در پرداخت کرایه بلیت مسافرین مترو خواستار بررسی و رفع نیازمندی‌های سخت افزاری قابل نصب بر روی گیت‌های ایستگاه‌های مترو شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تبریز ضمن اعلام آمادگی کامل ناوگان تاکسیرانی گفت: با توجه به سابقه پرداخت‌های قبلی، هم اکنون زمینه پرداخت با سیستم QR cod در تاکسی‌های شهری فراهم شده و نیاز به افزایش تحویل دستگاه کارتخوان تا دو هزار دستگاه در تاکسی‌های دربستی وجود دارد که امیدواریم با انجام اقدامات لازم در تاکسی‌های جدید نیز این تسهیلات فراهم شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت بار شهرداری تبریز نیز با اعلام آمادگی ناوگان بار در استفاده از این سیستم در صورت رفع مشکلات موجود؛ پیشنهاد اخذ باربرگ بار و پرداخت آن از طریق سیستم USSD را ارائه کرد.

پژوهشیار