خبر/

گفت‌وگوی ایران، روسیه و ترکیه درباره عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه

1401/03/26 - 13:45 - کد خبر: 65774
پرچم

نصر: فرستاده ویژه روسیه در سوریه گفت که با ایران و ترکیه درباره اقدام نظامی آنکارا در شمال سوریه رایزنی کرده است.

به گزارش نصر، الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در سوریه امروز (پنج‌شنبه) در اظهاراتی خاطر نشان کرد: روسیه، ایران و ترکیه درباره عملیت نظامی احتمالی ترکیه در شمال سوریه بحث و رایزنی کردند. وی افزود: رایزنی‌ها ادامه دارد. ما دیروز گفت‌وگوهای بسیار فشرده‌ای داشتیم. ما تقریبا با تمام هیأت‌های ایرانی و ترکی صحبت کردیم. البته تمرکز اصلی روی قصد ترکیه برای آغاز عملیات نظامی در سوریه بود.
به گفته لاورنتیف، تلاش طرف روسی این است که آنکارا را متقاعد کند مساله به صورت صلح‌آمیز حل‌وفصل کند. بنا بر این گزارش، اکنون طرفین در حال هماهنگی درخصوص پارامترهای بیانیه نهایی هستند. علاوه‌براین، رایزنی هایی با نمایندگان کشورهای ناظر، یعنی لبنان، عراق و اردن انجام خواهد شد.
لاورنتیف که برای شرکت در نشست آستانه درباره موضوع سوریه در قزاقستان حضور دارد، روز گذشته نیز اقدام‌های ترکیه در شمال سوریه را غیرمنطقی خواند و گفت که این اقدامات شرایط را بی‌ثبات و تنش‌ها را در منطقه تشدید می‌کند. هجدهمین دور مذاکرات آستانه درباره سوریه از صبح روز  چهارشنبه به مدت دو روز در شهر نورسلطان، پایتخت قزاقستان آغاز شده و شرایط بازگشت آوارگان سوری مهم‌ترین دستور کار این دور از مذاکرات است.
انتهای پیام/

پژوهشیار