فرماندار طبس:

۶ نفر در رابطه با حادثه قطار مشهد- یزد بازداشت شدند

1401/03/25 - 15:13 - کد خبر: 65655
عکس

نصر: فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: در رابطه با حادثه خروج قطار مسافری مشهد- یزد طی هفته گذشته شش نفر بازداشت شدند که درست است اکنون با ضمانت آزاد شدند اما پیگیری قضایی پرونده این افراد ادامه دارد.

به گزارش نصر، علی اکبر رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حادثه خروج قطار مسافری مشهد- یزد نزدیک ایستگاه عباس آباد طبس که هفته گذشته اتفاق افتاد؛ چندین نفر بازداشت شدند.
وی افزود: طی این حادثه ۸۶ نفر در بیمارستان طبس بستری شده که طی دو روز مرخص شده و فوت ۱۴ نفر نیز تایید شد.
فرماندار ویژه شهرستان طبس بیان کرد: طی همان روز حادثه و طی جلسه با وزیر کشور و وزیر راه در طبس قرار بازداشت ۶ نفر که مقصر شناخته شدند، صادر شد.
رحیمی ادامه داد: این افراد عوامل دخیل در حادثه در حوزه قطار و بیل مکانیکی بودند که اکنون با ضمانت‌های میلیاردی آزاد شدند.
وی افزود: رسالت فرمانداری شهرستان طبس، این بود که نیروهای متخصص را در محل حادثه جمع‌آوری و در چند ساعت تکلیف مصدومان و فوت شدگان مشخص شد.
فرماندار ویژه شهرستان طبس بیان کرد: ساعت ۸ صبح روز بعد حادثه، قطار روی همان ریل در حال حرکت بوده و زیرساخت‌ها آماده عبور و مرور مسافران در این مسیر بود.
گفتنی است؛ ساعت ۵:۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۱۸ خردادماه، هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلوک عباس‌آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که در کنار خط بود، پنج واگن از خط خارج شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار