فرهنگی در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

مجلس مصوبه ای برای افزایش بهای بنزین نداشته است

1398/08/24 - 22:23 - کد خبر: 6564
محمدحسین فرهنگی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

نصر: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: مجلس شورای اسلامی مجوزی جهت افزایش قیمت سوخت به دولت نداده است.

به گزارش نصر، "محمدحسین فرهنگی" در واکنش به سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین از بامداد 24 آبان، به خبرنگار «نصر» گفت: مجلس مجوزی به دولت برای افزایش بهای سوخت نداده است.

وی افزود: برخی اظهارات مبنی بر اینکه مجلس در بودجه 98 اختیار و مجوز افزایش بهای سوخت را به دولت داده درست نیست و مجلس چنین مجوزی به دولت نداده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته در مورد افزایش قیمت بنزین و حامل های انرژی دولت پیشنهاداتی داشت که هیچ کدام مورد پذیرش مجلس قرار نگرفت و اگر چنین حکمی در قانون بودجه 98 وجود داشت، حتما مصارف آن هم در قانون بودجه پیش بینی می شد.

فرهنگی گفت: مصارفی که دولت می گوید از بابت درآمد افزایش بنزین انجام خواهد داد، در قانون بودجه پیش بینی نشده است.

وی ادامه داد: البته دولت اخیراً درخواست افزایش قیمت سوخت را به مجلس داده بود و در این مورد جلسه ای غیر علنی برگزار شد و نهایتاً مجلس رای به استفاده از کارت سوخت شخصی اشخاص داد و تصمیمی در رابطه با سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین در آن جلسه گرفته نشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر اظهار داشت: ظاهراً این تصمیم در شورای سران سه قوه گرفته شده و با توجه به شرایط خاص کشور به این شورا اختیار اتخاذ چنین تصمیماتی داده شده است.

فرهنگی در مورد واکنش مجلس به این تصمیم دولت نیز گفت: این تصمیم دولت در ایام تعطیلی مجلس گرفته شده و مجلس در جلسه یکشنبه آینده به این موضوع واکنش نشان خواهد داد.

انتهای پیام/

پژوهشیار