انجمن نجوم آیاز تبریز خبر داد:

جزئیات هفتمین دوره جشنواره کشوری "رؤیای کهکشانی من"

1401/03/25 - 12:06 - کد خبر: 65613
نجوم

نصر: انجمن نجوم آیاز تبریز هفتمین دوره جشنواره کشوری «رؤیای کهکشانی من» را با همکاری پژوهشگاه فضایی ایران برگزار می‌کند.

به گزارش نصر، مریم فخیمی، دبیر این جشنواره با بیان این که جشنواره کشوری «رؤیای کهکشانی من»» فرصتی است برای علاقه‌مندان به نقاشی و نویسندگی تا استعداد خود را در حوزه «نجوم و فضا» بیازمایند، درباره هدف این رویداد گفت: این رویداد کشوری با هدف ترویج دانش نجوم و فضا، آشنایی مردم با اهمیت این دو دانش، نقش یافته‌های این حوزه‌ها بر بهبود زندگی بشر، زیبایی‌های چشم نواز آسمان شب و تاثیر ادبیات و هنر در پرورش تخیل و پیشرفت جوامع بشری برگزار می‌شود.
به گفته وی، در دوره هفتم این جشنواره رویدادهایی چون مسابقه داستان‌نویسی علمی‌تخیلی با محوریت نجوم و فضا در بخش‌های زبان فارسی، زبانی ترکی‌آذربایجانی و تاریخ آذربایجان ایران به همراه کارگاه و دوره‌های آنلاین آموزش داستان‌نویسی برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: بخش رقابت این جشنواره ویژه رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال و ۲۵ سال به بالا است.
فخیمی درباره داوران بخش مسابقه داستان کوتاه گفت: با توجه به حساسیت داوری داستان‌های ادبیات ژانر، داوران زبده و با تجربه‌ای آثار این دوره را بررسی خواهند کرد.
وی افزود: محمدقصاع، محمدجواد جزینی، پیمان اسماعیلیان، نوید فرخی، سعید سیمرغ، الناز دادخواه و فرزین سوری در دو مرحله آثار بخش زبان فارسی را داوری خواهند کرد. در بخش زبان ترکی‌آذربایجانی و تاریخ آذربایجان ایران موسوم به تاریخ جایگزین، اکبر شریعت، محمد صبحدل، رسول اسمعیلیان و نعیمه کرداوغلی‌آذر داستان‌ها را داوری خواهند کرد.
دبیر جشنواره درباره دوره‌های آموزش داستان‌نویسی گفت: به منظور افزایش سطح کیفی آثار داستان، یک کارگاه حضوری ویژه رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال، دوره آنلاین آموزش ساختار داستان برای مبتدیان و دوره آنلاین پیشرفته آموزش داستان‌نویسی علمی تخیلی برای رده‌های سنی ۱۸ سال به بالا برگزار می‌شود.
وی افزود: مدرسان این دوره‎‌ها نوید فرخی، نعیمه کرداوغلی‌آذر و آرزو اسلامی هستند.
فخیمی تصریح کرد: علاقه‌مندان تا ۱۵ مرداد فرصت دارند در بخش رقابت داستان کوتاه این جشنواره شرکت کنند. دوره‌های آموزش داستان نیز از سوم تیر سال جاری آغاز می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار