نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل:

سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین به نفع کشور است

1398/08/24 - 17:45 - کد خبر: 6561
پمپ بنزین

نصر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: برنامه گران‌شدن و سهمیه‌بندی بنزین در صورت اجرای درست اقدامی مناسب و به نفع کشور است.

 

به گزارش نصر به نقل از ایرنا؛ آیت الله سید حسن عاملی در بخشی ازخطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: اگر در این زمینه موضوع اضافه کردن سهمیه ماهانه مردم ، جلوگیری از سوء استفاده بعضی از تجار و تولیدکنندگان از این موضوع و گران کردن سایر اجناس و نیز اجرای وعده دولت در صرف مبلغ گران شده برای مردم و بویژه مستمندان عملی گردد این اقدام به نفع کشور خواهد بود.

وی بیان کرد: از غرب کشور، شرق کشور و جنوب کشور بنزین ما غارت می‌شود، حتی کامیون‌های بزرگ ترکیه با نصب باک‌های بزرگ به ثروت اصلی ملت ما رحم نمی‌کنند، گاهی کامیون‌های سوخت آذری که از بیله‌سوار وارد کشور ما می‌شوند و سوخت خود را به نخجوان می‌رسانند با محموله آب وارد و با بنزین ایرانی از کشور خارج می شوند.

وی بیان کرد: قاچاق سوخت از پرسودترین قاچاق هاست، در ترکیه، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس نرخ هر لیتر بنزین معادل ۱۷ هزار تومان است و بنزین هزار تومانی ایران برای قاچاقچیان بسیار وسوسه کننده است. با وضعیت فعلی درست است که باز فاصله دو نرخ وسوسه کننده است ولی کارت سوخت راه‌های قاچاق را تماماً مسدود می‌کند.

انتهای پیام/

پژوهشیار