مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان؛

۳۰ درصد آلوچه تولیدی در آذربایجان شرقی صادر می‌شود

1401/03/24 - 12:15 - کد خبر: 65463
آلوچه

نصر: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در این استان سالانه ۱۸ هزار تن آلوچه تولید و ۳۰ درصد از این تولیدات معادل تقریبی پنج هزار و ۵۰۰ تن به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

به گزارش نصر، محمدباقر بی پروا در جشنواره گوجه سبز سردرود افزود: در آذربایجان شرقی ۱۰۲ هزار هکتار باغ داریم که حدود ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار باغ به گوجه سبز اختصاص دارد.
وی با اشاره به اینکه گوجه سبز تولیدی استان  از لحاظ تازه خوری مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در این میان محصول سردرود طعم و مزه خاصی دارد و با استقبال بیشتری مواجه است.
 سرپرست جهاد کشاورزی تبریز هم سطح کشت گوجه سبز در این شهرستان را ۲۲۰ هکتار اعلام کرد و گفت: سالانه حدود ۲ هزار تن گوجه سبز در این شهرستان تولید می‌شود.
ابراهیم فرقانی با بیان اینکه کیفیت و خوش طعمی گوجه سبز سردرود موجب شده است که بازار خوبی داشته باشد و به صورت برند مطرح شود، افزود: در شهر سردرود ۹۰ هکتار سطح کشت داریم که حدود ۸۰۰ تن گوجه سبز تولید می شود.
درخت گوجه سبز در بیشتر نواحی ایران به خصوص شمال و شمال‌غرب ایران تکثیر می شود و البته نوع اصلاح شده از نوع بادامی در شهر سردرود از رونق بسیاری برخوردار است.
در شهرستان سردرود بیش از ۲۰ نوع گوجه سبز تولید می شود که نوع بادامی تولید اصلی این شهر می باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار