نماینده مردم مرند و جلفا خبر داد:

خبری خوش برای حل مشکلات مالیاتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

1401/03/23 - 17:42 - کد خبر: 65419
عکس

نصر: رئیس فراکسیون مناطق آزاد تجاری صنعتی مجلس از وعده رئیس‌جمهور برای حل مشکلات مالیاتی مناطق آزاد که طی سال‌های اخیر بر خلاف ماهیت و کارویژه های اصلی این مناطق یکی از مهمترین چالش‌های بازدارنده برای کسب و کار و همینطور سرمایه‌گذاران و کارگران بوده را پیگیری و برطرف کند .

به گزارش نصر، معصومه پاشائی بهرام در گفت‌وگویی گفت: در جریان سفر اخیر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی و بازدید از مجموعه خودروسازی منطقه آزاد ارس، رئیسی پس از شنیدن مسائل و مشکلات کارگران و فعالان این عرصه ضمن تاکید بر اجرای قوانین مربوط بیان کرد، قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ باید تمام و کمال اجرا شود و تصمیم گیری‌ها بر این اساس به سرعت انجام شود.
در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور در ادامه وعده داد، مشکلات مالیاتی مناطق آزاد که طی سال‌های اخیر بر خلاف ماهیت و کارویژه های اصلی این مناطق یکی از مهمترین چالش‌های بازدارنده برای کسب و کار و همینطور سرمایه‌گذاران و کارگران بوده را پیگیری و برطرف کند .
وی اضافه کرد: رئیسی که در جریان بازدید از شرکت آمیکو در میان کارگران این شرکت حضور یافت تا مسائل و مشکلات آنها را مستقیم و بی واسطه بشنود و در ادامه وعده داد هم بحث مالیات بر حقوق و دستمزد گارگران این مناطق را که به نوعی در چرخه عملیات اقتصادی مشغول به کار هستند را پیگیری می‌کند و هم موضوع مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد را از طریق شواری هماهنگی اقتصادی سران قوا پیگیری و حل خواهند کرد . 
همچنین نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس افزود تمام تلاش اعضای فراکسیون مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور لحاظ قوانین و نحوه اداره مناطق آزاد به ریل و جایگاه قانونی است که امید می‌رود در دولت مردمی رییسی و تلاش مجموعه متولیان امر، این مهم اجرایی شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار