مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

عیار رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی سنجیده شد

1401/03/23 - 12:48 - کد خبر: 65351
امیر دریادار رضا عباسی

نصر: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: ما هشت سال تمام در یک جنگ تحمیلی سخت بودیم و آنجا بود که عیار رزمندگان سنجیده شد.

به گزارش نصر، امیر دریادار دوم رضا عباسی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز اظهار کرد: ما هشت سال تمام در یک جنگ تحمیلی سخت بودیم و آنجا بود که عیار رزمندگان ما سنجیده شد؛ یعنی برخلاف ادوار گذشته تاریخ که در جنگ‌ها بخشی از سرزمین‌ ما جدا می‌شد و به دست بیگانگان می‌افتاد، در پایان جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک کشورمان جدا نشد.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای تحریف واقعیات دفاع مقدس گفت: امروز هر بار که به سالگرد یک عملیات نزدیک می‌شویم، دشمن تلاش می‌کند درباره‌ی آن شبهه‌افکنی کند و دفاع مقدس را زیر سؤال ببرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین در مقابله با تحریف دفاع مقدس، بیام کرد: تبیین ما باید به شکل جهادی باشد و تبیینی که ماهیت جهادی نداشته باشد، تاثیر لازم را نخواهد داشت.
وی در تشریح دستاوردهای دفاع مقدس گفت: اولین دستاورد دفاع مقدس، جلوگیری از اشغال و از دست رفتن خاک کشور ما بود همچنین تجربه حضور در این جنگ باعث شد ما پیشران و پیشرو مسائل دفاعی و رزمی در دنیا شویم که دستاورد دیگر، رسیدن به خودباوری و باور به توانمندی‌های خودمان بود.
به گزارش ایسنا، دریادار دوم عباسی افزود: روزگاری ما توان ساخت سیم‌خاردار هم نداشتیم، اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم موشک‌های دوربرد، زیردریایی و انواع دیگر تجهیزات روز دنیا را تولید کنیم و این خود اتکایی، تجربه گران‌قدر دفاع مقدس است.
انتهای پیام/

پژوهشیار