معاون هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی:

وزارتخانه ها به تعهدات اعتباری خود در سفر ریاست جمهوری عمل کنند!

1401/03/22 - 22:42 - کد خبر: 65314
عکس

نصر: معاون هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: پیگیری لازم از سوی دستگاه های اجرایی صورت بگیرد تا وزارتخانه های مربوطه نسبت به تعهدات اعتباری خود در سفر ریاست جمهوری عمل کنند.

به گزارش نصر، بهارک نصر در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان تعداد 144 پروژه با اعتباری بالغ بر 19 هزار و 460 میلیارد تومان به تصویب رسید که تامین اعتبار مذکور از منابع  مختلف پیش بینی شده است.
وی به منابع اعتباری چون منابع عمومی، شامل اعتبارات در اختیار سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، به مبلغ ۱۰میلیارد تومان تسهیلات به مبلغ 2 هزار و 130 میلیارد تومان، سایر منابع در اختیار وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی، صندوق کارآفرینی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و سایر ردیف ها اشاره کرد.
نصر توضیح داد: پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری را در قالب 23 فصل تفکیک کردیم که با توجه به اهمیت فصول حمل و نقل، منابع آب کشاورزی و فصول حمایتی میزان اعتبار در این حوزه ها بیشتر است؛ به طوری که در فصل حمل نقل 4 هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب پروژه های مصوب پیش بینی کردیم.
معاون هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی میزان اعتبار منابع آب را سه هزار و 500 میلیارد تومان و کشاورزی را سه هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: در حوزه آب و فاضلاب 6 پروژه داریم و جمع اعتبارات مصوب آن 782 میلیارد تومان است.
وی یادآور شد: تخصیصی که سازمان برنامه و بودجه کشور در مرحله اول برای اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان اعلام کرده، یک هزار و 300 میلیارد تومان است که با همکاری استانداری بین دستگاه ها توزیع اولیه شده و بعد از بررسی های لازم نهایی خواهد شد.
نصر ادامه داد: تخصیص مراحل بعدی اعتبارات منوط بر تزریق اعتبار ابلاغی وزارتخانه ها خواهد بود و لازم است دستگاه های اجرایی تلاش کنند، وزارتخانه های مربوطه نسبت به تعهدات اعتباری خود در سفر ریاست جمهوری عمل کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار