استاندار آذربایجان شرقی:

بانک ها در جذب و پرداخت تسهیلات سفر هیات دولت همت کنند

1401/03/22 - 12:18 - کد خبر: 65232
عکس

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اولویت استان، حمایت از بخش تولید است، از بانک‌های استان خواست برای جذب به‌موقع منابع و اعتبارات مصوب سفر استانی رئیس جمهور و همچنین تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش نصر ، عابدین خرّم روز یکشنبه در جمع مدیران بانک‌های استان، با اشاره به تحولات اقتصادی کشور و ضرورت حمایت از بخش تولید، اظهار داشت: در حال حاضر واحدهای تولیدی نیاز شدیدی به سرمایه در گردش دارند و لازم است که بانک‌ها با تأمین نیاز این واحدها، به ادامه فعالیت آنها کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه صنایع غذایی و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، بیشترین تأثیر را از تحولات اقتصادی اخیر متحمل شده‌اند، افزود: صنایع غذایی برای اینکه خود را با شرایط جدید تطبیق دهند به زمان نیاز دارند و تا آن زمان سیستم بانکی حتماً باید از این بخش حمایت کند.
خرّم با قدردانی از حرکت انقلابی و جهادی بانک کشاورزی در حمایت از واحدهای کوچک بخش کشاورزی در برابر تکانه‌های اقتصادی، گفت: همه بانک‌ها باید برای حمایت از بخش تولید هم‌پیمان باشند تا در سال جاری بتوانیم وضعیت استان را از نظر جذب و پرداخت تسهیلات بهبود ببخشیم.
 وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل پایش و رصد عملکرد بانک‌ها و بیمه‌ها، گفت: عملکرد سیستم بانکی استان از این پس براساس این دستورالعمل و هر ۱۵ روز یک بار پایش خواهد شد و اگر بانک‌ها اهتمام جدی برای جذب منابع داشته باشند شاهد اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از بانک‌ها خواست در پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان که عمدتاً بنیه مالی ضعیفی دارند، سخت‌گیری نکرده و از جوانانی که با ابتکار خود کارهای خوبی را در حوزه صنایع پیشرفته شروع کرده‌اند، حمایت کنند.
وی، حمایت اساسی بانک‌ها برای پرداخت به‌موقع تسهیلات بخش مسکن را نیز ضروری خواند و گفت: در حال حاضر ۴۵ هزار واحد مسکن در استان در حال ساخت است و از بانک‌ها انتظار داریم که بعد از تأمین آورده متقاضیان، در پرداخت تسهیلات تسریع کنند تا دچار وقفه در این بخش نشویم.
خرّم با قدردانی از اهتمام جدی بخش خصوصی که حتی بدون استفاده از تسهیلات بانکی برای رشد اقتصادی استان تلاش می‌کنند، گفت: بانک‌ها باید از این حرکت جمعی که در بخش تولید استان اتفاق افتاده، حمایت کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به تصویب پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سفر استانی رئیس جمهور، گفت: این تسهیلات به واحدهای تولیدی و خدماتی در چهار بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی و پارک علم و فناوری پرداخت خواهد شد.
محمد کلامی افزود: بانک‌ها باید فرایند پرداخت تسهیلات را تسریع کنند تا بتوانیم از مصوبات سفر استفاده کرده و با توجه به نیاز شدید واحدها به سرمایه در گردش، از تداوم فعالیت آنها حمایت کنیم.
مدیران بانک‌های استان هم در این جلسه گزارشی از روند پرداخت تسهیلات در بخش‌های مختلف ارائه و مسائل و مشکلات موجود در این زمینه را تشریح کردند.
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت در قالب بیست و سومین سفر استانی ۱۲ خرداد مهمان مردم آذربایجان شرقی بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار