مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

تبدیل شدن امامزادگان به قطب‌های فرهنگی نیازمند زیرساخت‌های مناسب است

1401/03/22 - 09:35 - کد خبر: 65199
حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی

نصر:  مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ساخت و ساز امامزادگان نقاط مختلف استان آغاز شده است، گفت: برای قطب فرهنگی شدن امامزادگان نیازمند زیرساخت‌هایی هستیم و طی سال‌های اخیر برنامه‌های مختلف فرهنگی در قالب طرح‌های متنوع در جوار امامزادگان برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰ امامزاده مدفون در استان، گفت: تعظیم، تکریم و گرامیداشت انسان‌های شایسته، فرهیخته، فرهنگساز و نقش آفرین در تاریخ و به خصوص در زمان بعد از حیات آن‌ها، لازمه محبت، عشق و ارادت به خاندان‌ عترت اهل بیت (ع) و پیامبر اکرم (ص) است.
به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که پیامبر اکرم (ص)، اجر و مزد رسالت خود را جز مودت اهل بیت (ع) قرار نداده است، افزود: اگر ما به این خاندان عترت دسترسی نداریم و نمی‌توانیم از نزدیک عرض ارادت به آن‌ها داشته باشیم، با عرض ارادت به جگرگوشه‌های مدفون در جای جای ایران اسلامی می‌توان مودت خود را به اهل بیت (ع) ابراز کرد.
وی خاطرنشان کرد: آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) تاکید زیادی بر زیارت اهل بیت (ع) دارند چرا که این زیارت، اعلام وفاداری صادقانه، ابراز علاقه و خودفراموشی انسان در مقابل ولی و جانان است.
وی گفت: زیارت، یک سفر مشتاقانه، آگاهانه و عاشقانه است که با راه دل شروع و با طی مسیر از طریق دل به مقصد رسیده و به بار می‌نشیند. زیارت پیامبر اکرم (ص)، امامان معصوم (ع)  و امامزادگان مدفون، مصداق رفتن به سمت کمال و تعالی است. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در ادامه افزود: امام خمینی (ره) نیز در خصوص امامزادگان می‌فرمایند: ما می‌خواهیم مردم در پناه امامزادگان در آرامش زندگی کنند. بسیاری از افراد اهل مسجد و هیات نیستند اما وقتی دچار مشکل و تلاطم روحی می‌شوند، به دنبال جایی هستند که قلب و روح خود را خالی کند و این محل جایی جز امامزادگان نیست.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند که بقاع متبرکه و امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و نشر معارف قرآن و عترت در جوار امامزادگان انجام بگیرد.
وی گفت: به تعبیر آیت الله بهجت، امامزادگان همانند انواع میوه‌ها، خاصیت خاصی دارند که نباید از آن‌ها دور کنیم و به تعبیر آیت الله جوادی آملی نیز مکتب تشیع به واسطه حضور امامزادگان نصیب مردم ایران شده است.
حسینی با بیان این‌که بقاع متبرکه، انسان را متوجه به یاد پروردگار متعال می‌کند، گفت: مجموع عمران و آبادانی تمامی امامزادگان استان حتی قابل مقایسه با امامزادا شاه چراغ شیراز نیست.
وی با بیان این‌که همگی موظف به ابراز ارادت به اهل بیت (ع) هستیم، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر رویکردی در راستای عمران و آبادانی امامزاده‌ها شکل گرفته اما کافی نیست.
وی با تقدیر از امام‌جمعه تلاشگر و مردمی تبریز، گفت: حمایت وی در راستای عمران و آبادانی امامزادگان استان مثال زدنی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار