امضای تفاهم نامه همکاری فناورانه دانشگاه تبریز و شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران

1401/03/21 - 12:08 - کد خبر: 65095
عکس

نصر: دانشگاه تبریز و شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران در حوزه های کشاورزی، صنعت و سلامت تفاهم نامه همکاری فناورانه امضاء کردند.

به گزارش نصر، این تفاهم نامه به منظور توسعه همکاری های متقابل، تبادل تجربیات و بهره برداری از توانمندی های علمی و امکانات طرفین، به امضای صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز و سیدپژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران رسید.
این تفاهم نامه همکاری فناورانه فیمابین شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران سازمان انرژی اتمی و دانشگاه تبریز در ۷ماده ویک تبصره در حوزه های کشاورزی، صنعت و سلامت به مدت دو سال منعقد شده است.
نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریزپیش از امضای این تفاهم نامه همکاری فناورانه با تشریح برخی دستاوردهای این دانشگاه در بخش های مختلف گفت: دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه های جامع و برتر ایران است که در حال حاضر در تمامی رشته ها دانشجو تربیت می کند و از راهبردهای کلان این دانشگاه تربیت دانشجو و نیروی انسانی متخصص و متعهد با توجه به نیاز جامعه و صنعت است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه های شاخص کشورمان و به خاطر پیشگامی در شکل گیری و پیروزی انقلاب و همچنین پشتیبانی از ۸ سال دفاع مقدس و شهادت ۲۲تن از دانشجویان دانشکده فنی به عنوان مشهد الشهدای دانشگاههای ایران مطرح است، تصریح کرد: امروزه ظرفیت و توانمندیهای زیادی در حوزه های مختلف در این دانشگاه است که باید از این پتانسیل برای رشد و شکوفایی کشورمان استفاده کرد.
رئیس دانشگاه تبریز اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های دانشگاه تبریز در بخش های مختلف این دانشگاه آماده هرگونه گسترش همکاری با دیگر نهاد ها و سازمان و در این میان با شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران سازمان انژی اتمی با توجه به نیاز جامعه و صنعت می باشد.
سیدپژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران هم در این آیین با تشریح برخی دستاوردهای سازمان انرژی اتمی ایران و کاربرد پرتوها در زندگی جوامع بشری گفت: امروزه فناوری انرژی هسته‌ای و پرتوها، کاربردی زیادی در حوزه های تولید انرژی، کشاورزی، صنعت و سلامت در جوامع دارد که باید از این فناوری برای نیاز کشورمان در حوزه های مختلف استفاده کرد.
وی افزود: ما باید این فناوری و کاربرد پرتوها را به جامعه بشناسانیم و از این دانش برای پیشبرد نیاز کشورمان در بخش های مختلف بهره مند بشویم که در این راستا نقش دانشگاه ها تعیین کننده است.
مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران آماده همکاری با دانشگاه تبریز با توجه به توانمندیهای که این دانشگاه در حوزه های چون کشاورزی، مهندسی و فنی، فیزیک، اپتیک، فوتونیک، لیز، معدن، مهندسی نفت، پتروشیمی، برق، صنایع چوب و کاغذ و ... هستیم.
بر پایه همین گزارش؛ در این تفاهم نامه طرفین متعهد شده اند که در خصوص تهیه و انتشار کتب و نشریات علمی و مبادله مجلات و نشریات علمی، خبری و نرم افزارها و مستندات آموزشی، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه ها، کارگاه ها ومراکز تحقیقاتی، اجرای پروژه ها و طرح های مشترک، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی، سمینارها، سخنرانی ها و سایر رویدادهای مشابه، بازدید و استفاده کارشناسان طرفین از مراکز و واحدهای تابعه، حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا، گسترش رشته اپتیک، فوتونیک و لیزر، ایجاد دانشکده انرژی هسته ای در دانشگاه تبریز و آموزش اساتید مربوطه و ... با یکدیگر همکاری های لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار