وزیر راه و شهرسازی؛

هیچ نقطه حادثه خیزی در جاده‌ها نداریم

1398/08/23 - 14:07 - کد خبر: 6507
محمد اسلامی

نصر: وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ نقطه حادثه خیزی در جاده‌ها نداریم و بر اساس گزارش پلیس، ۸۶ درصد تصادفات رانندگی ناشی از خستگی و بی‌توجهی به جلو است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» در بیست و پنجمین جلسه شورای عالی استان ها اظهار داشت: هر جاده ای هندسه ای دارد و در هر جاده ای سرعتی تعیین شده است. بیش از ۸۶ درصد تصادفات جاده ای که پلیس گزارش می کند نتیجه بی توجهی به جلو، خستگی و خواب آلودگی همچنین عامل انسانی است.

وی افزود: پلیس برای وزارت راه و شهرسازی ۲۵۱ نقطه اولویت دار اعلام کرده است که تمام این موارد در همین مدت آشکار سازی و ۶۸ مورد برطرف شد و ۱۴۰ مورد در حال احداث و یا طراحی است که طرح ها شامل پل های بزرگ و تقاطع های غیرهمسطح است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تصادفات جاده ای در بزرگراه ها بیش از جاده های اصلی است، تصریح کرد: به خاطر ندارم نقطه حادثه خیزی باشد که پلیس اعلام کند و وزارت راه و شهرسازی آشکار سازی نکرده باشد.

اسلامی در ادامه سخنانش با بیان اینکه یک حقیقت ماندگار و صادق است که وظایف وزارت راه و شهرسازی ارتباط مستقیم با زندگی مردم دارد، افزود: عملکرد قوی و موثر، تاثیر کیفی و ماندگار در زندگی مردم دارد و عملکرد ضعیف، حالت معکوس خواهد داشت.

انتهای پیام/

پژوهشیار