روند کاهشی همه‌گیری کرونا در بیشتر نقاط جهان

1401/03/19 - 12:06 - کد خبر: 64980
سازمان بهداشت جهانی

نصر: سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و مرگ ناشی از آن تقریبا در تمامی نقاط روند کاهشی پیدا کرده است.

به گزارش نصر، بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، هفته گذشته تعداد موارد جدید ابتلا به کروناویروس و مرگ ناشی از آن در بیشتر نقاط جهان به غیر از خاورمیانه و جنوب شرق آسیا روند کاهشی داشته است.
این سازمان در جدیدترین به روز رسانی هفتگی آمار همه‌گیری کووید-۱۹ اعلام کرد: موارد ابتلا با کاهش ۱۲ درصدی به بیش از سه میلیون نفر رسیده است و موارد فوت نیز با کاهش ۲۲ درصدی، حدود ۷۶۰۰ مورد گزارش شده است.
"تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت با بیان روند کاهشی شیوع بیماری کووید-۱۹ در جهان هشدار داد اگرچه بسیاری از کشورها اقدام به لغو محدودیت‌های کرونایی کرده و در تلاش برای عادی‌سازی روند زندگی هستند، اما همه‌گیری هنوز پایان نیافته است.
به گزارش مدیکال اکسپرس، وی گفت: ۱۸ ماه پس از اولین برنامه واکسیناسیون جمعی که در کشورهای ثروتمند آغاز شد، ۶۸ کشور جهان تنها ۴۰ درصد از جمعیت خود را در برابر بیماری واکسینه کرده‌اند و درحالیکه واکسن کافی در دسترس است، اما تقاضا برای واکسیناسیون کاهش یافته است.

شناسایی چهار بیمار کرونایی در شانگهای
همچنین با شناسایی چهار مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در شهر شانگهای در چین، مقامات محلی اقدام به اعمال محدودیت‌های جدید کردند.
بر اساس این محدودیت‌های جدید که از امروز (پنج شنبه) آغاز شده، ساکنان برخی مناطق شهر شانگهای ملزم هستند برای مدت دو روز از خانه‌های خود خارج نشوند. همچنین از تمامی ساکنان این مناطق تست تشخیصی کووید-۱۹ گرفته می‌شود و محدودیت‌ها پس از انجام کامل آزمایشات برداشته خواهد شد.
شناسایی بالاترین موارد جدید ابتلا به کرونا در هند
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت هند اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۲۴۰ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در کشور شناسایی شده که از دوم مارس بالاترین آمار طی یک روز بوده است. همچنین با فوت هشت بیمار دیگر، مجموع آمار قربانیان کرونا در این کشور به ۵۲۴ هزار و ۷۲۳ نفر رسیده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار